Frispel

sedan 2001

Sidan http://www.pinballhighscores.org/ bortskänkes mot avhämtning!

MCR

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2214
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Sidan http://www.pinballhighscores.org/ bortskänkes mot avhämtning!

Stefan FEZ Andersson som programmerade sidan en gång i tiden har inte längre tid att hålla efter sidan.
Han är dessutom, begripligt nog, trött på att betala för hostingen av sidan.

Då sidan trots allt används av många runt om i världen vore det synd om den bara lades ned (vilket var FEZ:ens ursprungliga tanke).
Alltså kan han tänka sig att ge bort databasen (och domänen) om någon kan tänka sig att programmera ny kod runt sidan och ta på sig framtida underhåll.

Koden vill han inte ge bort då han anser den alldeles för föråldrad, så det skulle ändå vara enklare att bygga ny kod från början.

Jag är bara budbärare och kan inget om sånt här, men om någon eller några är intresserade får ni gärna kontakta Stefan via mejl:

steanders@gmail.com

Palle (Patrik Bodin) har erbjudit sig att hosta sidan om det är så att det önskas
Han har:

the@pal.pp.se


/Mats


CC

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1248
    • Visa profil
  • Stad: Rydboholm
Nån som kan hjälpa till med transporten ?
Hittar ingen tråd om "vilka bilar kan transportera domäner" tyvärr.....

;)
"Varning! Vissa av mina inlägg kan innehålla spår av sarkasmer och ironi! Nötter kan sätta sådant i halsen."


Calm

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 752
    • Visa profil
  • Stad: Eskilstuna
Finns det något sätt att komma åt sidan just nu? Eller är den helt borta? Tänkte tanka min info från sidan.


MCR

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2214
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Man kan inte logga in eller klicka sig vidare på sidan vad jag vet. Det är någon "time zone"-varning man får som Stefan inte har fixat (eller kommer att fixa).

Det här erbjudandet gick ut även på RGP2, och Stefan har fått mejl från en för mig okänd amerikan vid namn Parker någonting. Förhoppningsvis orkar han programmera ett nytt ramverk.

Och man får hoppas han är rädd om informationen (alla scorer) som redan ligger där!


Calm

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 752
    • Visa profil
  • Stad: Eskilstuna
Ok. Trist. Jag hann inte med att tanka ut mina scorer.
« Senast ändrad: september 11, 2012, 20:40:08 av Calm »


Calm

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 752
    • Visa profil
  • Stad: Eskilstuna
Någon som vet vad som hände med pinballhighscores.com? Blev det något av det?


marsgnu

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 1
    • Visa profil
  • Stad: malmö
Min kompis har erbjudit sig att hosta den från sin server. Fast våra html-kunskaper är inte tillräcklig för att bygga upp en sådan sida. Är det någon som skulle vilja hjälpa till så maila mig.


Qwerty1979

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 3
    • Visa profil
  • Stad: Älvsjö
Jag kan både html,javascript samt mysql.
Har även en egen server om det behövs.


Tags: