Frispel

sedan 2001

Det blir Metallica .

VPN · 60 · 15649

ICE

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 502
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
vad skulle fördelen med ett olicensierat spel vara? (förutom besparade pengar på licensen)


ubbla

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 834
    • Visa profil
  • Stad: jönköping
Nej det är väl bara det egentligen, möjligtvis lite enklare med reservdelar med logis på etc. för eftermarknaden. (typ ta fram en jurassic park topper för försäljning, Går ju att göra. Men att göra 100 och sätta ut till försäljning så kommer nog ett mail nerdimpande....)


EZL

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1017
    • Visa profil
  • Stad: Malmö
Citera
Tror det där uttalandet om någon rostig beställare i europa som inte ville beställa olicensierade spel är gammalt.

Tack vare Wodkas grävande så kunde jag gräva fram var citatet kom ifrån:
http://www.pinballnews.com/shows/nwpinballshow2011/index3.html

Date: 3rd - 5th June, 2011 - Dvs, inte så väldigt länge sedan men inte precis nyss.


ICE

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 502
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
finns det några fakta om hur spel sålt/ex som tillverkats på senare år? kollar man ipdb får man ju gå tillbaka 10-15 år för att hitta siffror.


ubbla

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 834
    • Visa profil
  • Stad: jönköping
Mja .det stämmer men tror nog han faller tillbaka på något han han hört från någon agent i tyskland för länge sen . Sen är det ju bara att använda det varje gång frågan kommer upp , Tror jag hört det argumentet tidigare än det.. men jag kan ha fel.
Lite med ICE där .. lite svårt att veta med stern då inga siffror finns att se hur det går för dom olika spelen.
« Senast ändrad: april 14, 2013, 03:18:08 av ubbla »


DDH

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1083
    • Visa profil
  • Stad: Götet
Tror jag har namnt det har tidigare, men pa Lyons Classic Pinball som har 30-40 spel och som ar oppet for allmanheten, sa flockas barn och nyborjare till spel dom kanner igen. Family Guy, LOTR, South Park, osv, medan Fish Tales och WW inte spelas.

I en barmiljo finns det ocksa ett igenkanningsmoment som saknas med ett orginellt tema. Sen ar ju dom flesta orginalteman i princip efterapningar av kanda teman. Ar MM ett battre tema an om det skulle varit Monty Python and the Holy Grail? Ar CC battre an om det hade varit baserat pa ett retrotema som High Noon (a'la CFTBL)?

Teman breddar ju publiken dessutom. Metallica saljer ju till Metallica och metal fans medan ett modernt Heavy Metal Meltdown inte skulle gora det pa samma satt.

Sen far ju dom art assets, musik, karaktarer, storys, osv. mer gratis an om allt skall skapas fran scratch, sa utvecklingstiden borde vara mycket kortare.

T.o.m. Jersey Jack har ju backat lite vad det galler ett olicensierat spel.


ubbla

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 834
    • Visa profil
  • Stad: jönköping
Hehe
HMM versus Metallica det var fin...
Jo jag greppar att ett licencierat spel säljer mer... ingen tveksamhet om det .
Men just det att helt nobba iden är väl min fråga.
Enkelt och kanske "billigare" och betala licenspengar än lite reklampengar.



Sleipner

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 273
    • Visa profil
  • Stad: Vimmerby
Så mycket bättre! Men undrar om inte premium 1:s kabinett med den nya transliten vore bäst?
Hur som helst nån som vill köpa ett Spiderman?;-)



Pinballark

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1116
    • Visa profil
  • Stad: Kalmar
Helt rätt tema, men kan det blir fel trots det?

Även om regelverket är fantastiskt i ett spel så kan ju musiken/speech göra att man faktiskt känner att det blir tjatigt att spela en gång till.
Hårdrock funkar alltid på mig, men även om AC/DC är bra och Metallica är världsklass så vill jag inte spela samma skiva om och om igen.
Tycker fortfarande AC/DC är ett kanonkul spel, men hur blir dessa musikbaserade spel när man spelat det +100 timmar?

För första gången känner jag att LOTR hänger lite löst ;-)


Pinballark

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1116
    • Visa profil
  • Stad: Kalmar
Gap har lagt upp flera filmer, som ger en inblick i spelets flow.
Här kommer en länk till film no:4 som visar 3 multiballrundor.

http://youtu.be/4ppVcKYjlDQ


EZL

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1017
    • Visa profil
  • Stad: Malmö
Ser bra ut.
Verkar vara ett rakare ruleset än ACDC så här på "några minuters youtube" avstånd.


Ole

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 744
    • Visa profil
  • Stad: Sandefjord
Info till de som väntar :-)
Våra LE görs 7 Juni, och alla Premium 13-14 Juni. Om vi får plats som vi hoppas till vår container på rätta båten, så är spelen i Göteborg 10-15 Juli.


MRZ999

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 377
    • Visa profil
  • Stad: Älvängen
Ser ju riktigt bra ut. Hoppas jag hittar ett ställe att spela detta på! :)
Ägare till No Fear, World Cup, NBA Fastbreak. Kommer gärna i kontakt med flipperkunniga i Trollhättan. :)


Tags: