Frispel

sedan 2001

Matar inte fram kula i WCS94. Transporterade med kulorna i...

sven666

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 262
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
förresten, jag hade ett kabelbrott till bollmatar-spolen på mitt dracula, satt precis bakom ett buntband så var jäkligt klurigt att hitta.

kika på spolen, ser den OK ut? löper armen ok? sitter kablarna till den fast? om du följer dom in under spelet en bit så dom inte gått av nånstans?

ser inte hur mekanismen funkar från din bild men den ser annorlunda ut mot mitt dracula, nån med mer erfarenhet av WC95 kanske kan kommentera bättre.. borde ju sitta switchar i bolltråget med som känner av när bollar rinner och när det ligger en redo att skjutas upp, kan det vara dom som är trasiga? testa att trycka på dom med spelet igång och se om du får nån reaktion..


MRZ999

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 377
    • Visa profil
  • Stad: Älvängen
Åker antagligen och tittar till spelet på fredag. Jag messar dig sven666 om det skulle vara något. Jag tror det löser sig när jag byter säkringar, men ska leta efter kabelbrott! Stort tack för tipset!
Ägare till No Fear, World Cup, NBA Fastbreak. Kommer gärna i kontakt med flipperkunniga i Trollhättan. :)


MRZ999

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 377
    • Visa profil
  • Stad: Älvängen
Nu har jag inte manualen till World Cup... Hur vet jag egentligen vilka säkringar det ska vara på platserna i spelet? Jag har köpt en multimeter och har sett över så jag har alla olika säkringar som går att köpa... : )
Ägare till No Fear, World Cup, NBA Fastbreak. Kommer gärna i kontakt med flipperkunniga i Trollhättan. :)


larsson

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 922
    • Visa profil
  • Stad: Motala
Manualen finns på IPDB .. Tänk på att inte mäta säkringen på plats utan ta bort den helt eller i alla fall lossa ena sidan .



MRZ999

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 377
    • Visa profil
  • Stad: Älvängen
Okey. Jag har nu tankat ner manualen. Vill inte störa myset framför tvn i vardagsrummet med att stå och mecka flipper i bakggrunden så får ta det så fort det blir ledigt. : )
Ägare till No Fear, World Cup, NBA Fastbreak. Kommer gärna i kontakt med flipperkunniga i Trollhättan. :)


MRZ999

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 377
    • Visa profil
  • Stad: Älvängen
Okey boys n girls! Har fixat problemet nu! Det var en säkring och multimetern ställde jag in på Omega och då kan man ju avläsa om de är sönder eller inte. Jag hoppas även problemet med att spelet resettade sig är löst, men kan inte kolla på det innan helgen. Ha det så gott alla! Superkul att spelet kom igång! :)
Ägare till No Fear, World Cup, NBA Fastbreak. Kommer gärna i kontakt med flipperkunniga i Trollhättan. :)


Tags: spole  power