Frispel

sedan 2001

Åre

andhal

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 580
    • Visa profil
  • Stad: Täby
Har någon varit i Åre i år? Har Holiday club kvar sina flipperspel? Förra året hade de MM, AFM och LOTR om jag inte minns fel.

Andhal
"-Where is my base?- I wanna jam!"


ELF

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 47
    • Visa profil
  • Stad: Jönköping
Har en klasskompis som spelade MM, AFM och nåt mer (som inte var LOTR, har dock glömt vilket han sa) när han var i Åre. Så jag antar att det är samma ställe.
« Senast ändrad: mars 11, 2013, 10:37:54 av ELF »


andhal

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 580
    • Visa profil
  • Stad: Täby
Nu är jag där, på Holiday har Adonbolagen ställt ut MM, AFM och CP.

MM är spelbart men skitigt och halvslöa flipprar med slitna bussningar och spruckna gummin.

På AFM funkar hälften av GI samt en slut DMD, flipprarna är helt slut med bussningar som gör att flipprarna rör sig åt alla håll, det är ett under om man får upp dem i en ramp, samt att spelplanen är skitig.

Det tråkiga är att spelen generellt är i bra skick, bara urdålig service.

På det skitiga CP skjuter spelet upp två bollar hela tiden så det är väl en opto i bolltråget som är paj?

.....men myntsilarna funkade perfekt!!!!

Undrar varför flipper inte lockar nya spelare......?

Andhal
"-Where is my base?- I wanna jam!"


johan_r

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1544
    • Visa profil
Ring adonbolagen

När jag var i hassela hade dom mm o mb,båda grisiga och mm hade en död switchmatris och mb saknade en flipper knapp så man fick stoppa in fingret i hålet....

Det var faluautomater som hade dom o jag ringde o sa att jag stänger av båda spelen samt att sega rallyt var avstängt det med,och då tjänar dom ju imga pengar.


andhal

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 580
    • Visa profil
  • Stad: Täby
Jag skickade en ödmjuk felrapport per SMS till mobilnumret på spelen, inget svar. "Jävla gnällskit" muttrades säkert i andra ändan.:-)
"-Where is my base?- I wanna jam!"


CRS

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 202
    • Visa profil
  • Stad: Ljusdal
Johan, var du i Hassela nyligen? Kanske får ta en sväng dit och se om de fixat spelen. Ligger bara ett stenkast bort. :-) Du får svänga förbi här nästa gång du är i krokarna om flipperabstinensen blir för stor.


johan_r

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1544
    • Visa profil
Vi var där torsd-sönd v. 9  sthlms sportlovet.
Har kollat lite på att köpa en stuga där så ville "kolla läget" lite.

Det är fortfarande hyfsat billigt där.

Tackat för inbjudan !


Rokku

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 373
    • Visa profil
  • Stad: Rödeby
Var i Åre v8 och bodde i stuga vid Holiday Club. Lirade mycket MM och lite CP. AFM var som sagt i för dåligt skick för att det skulle vara lönt. Free Play var generöst låga så det kostade inte särskilt mycket och då kunde jag leva med att ena flippern tappade kulor emellanåt. Svårt att skjuta på högerrampen, det övriga fungerade ganska ok tycker jag. Launchknappen var hel första dagen men då jag kom till baka ett par dagar senare hade någon slagit sönder den men den funkade i alla fall.
/Rokku


andhal

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 580
    • Visa profil
  • Stad: Täby
Rokku!
Jag önskar att jag innehade lika mycket positivism som du, att kunna se det som är bra mellan allt det dåliga:)
Jag blev tyvärr bara förbannad när jag spelade.

Andhal
"-Where is my base?- I wanna jam!"


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås

superboss

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 82
    • Visa profil
  • Stad: Linköping
Var där april 2014 och det finns inga flipper kvar på Holiday Club. Snackade med ägaren som var mycket besviken över att de inte längre kunde ha flipperspelen där pga av något tjafs med svenska spel om jack vegas maskiner osv. Han nämnde däremot att han och några till hade för avsikt att köpa upp alla gamla flipper som fanns i regionen för att öppna en spelhall i åre :)


johan_r

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1544
    • Visa profil
Så även där kör svenska spel med fulmetoder och tycker att flipper konkurrerar med statens sketna jack vegas maskiner !

Jag har blivit av med ett ställe pga att svenska spel inte ville att flipperspelen och arkadspelet skulle konkurrera med jack vegas maskinerna i samma lokal.

Och fått tagit bort 5 spel på ett annat pga jack vegas maskinerna.


SAB

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 321
    • Visa profil
  • Stad: luleå
Och dessutom blir det ju väldigt lite kvar till restaurangägaren på Vegas (<10% av det insatt belopp..) även om det spelas för mer än på flipper.

 Men Staten ( vi;-) ) tjänar ju destå mer!


johan_r

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1544
    • Visa profil
Det spelas MKT på jack vegas maskinerna....
På ett ställe jag har tar dom in 300.000 till stället i månaden,och flipperspelen 3000.


Tags: