Frispel

sedan 2001

Avengers, AC/DC eller Transformers

JPM

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 524
  • veni vidi vomui
    • Visa profil
  • Stad: Skepplanda
1.AC/DC
2.Avengers (OBS!! INTE HULKVERSIONEN DEN SUGER)
3.Transformers


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Vad är du för typ av spelare? Olika spel tilltalar olika speltyper. Plus att ett intresse för temat förstås påverkar spelglädjen.


JPM

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 524
  • veni vidi vomui
    • Visa profil
  • Stad: Skepplanda
Jag gillar avengers, men inte hulken, det har för tajta ramper för att det skall bli kul, inserts som inte syns riktigt..


dri

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 270
    • Visa profil
  • Stad: Santa Cruz, CA
Gällande AC/DC där så får du bättre ljud om du beställer ett kit ifrån Flipper Fidelity och du måste vara audiofil för premium versionen har bra dunka-dunka som den är. Och som Hagman säger, eftermontera hellre skakmotorn om du har behovet. Minns inte prisskillnaderna mellan premium och LE men det var ju säkert närmare 10 lök. Mycket pengar för dekaltrim.

Har inte spelat Avengers men kan ju säga att mycket ska till för att klå AC/DC PREMIUM. Slaskar hellre på Transan än AC/DC PRO.

Temat gör mycket också. Är sci-fi entusiast själv men hade nog valt AC/DC PREMIUM över Avengers och Transformers i detta läget. Mest för det hade gjort min flickvän glad.


ARE

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 941
    • Visa profil
  • Stad: OSLO
10000kr for LE? La oss begynne med litt fakta.
Dagens AC/DC premium pris mot min pris på LE gir en differanse på 5400 SEK ink mva. Så står det at det er OK å kjøpe shakermotor. Da står man igjen med en ekstra kost på 3500 SEK. Når man har brukt 60000SEK på et spill (premium) så er det som er den ekte galskapen å knipe 3500kr for et LE.

Men den diskusjonen kan vi heller vente noen år med og ta opp igjen når vi har noen salg å vise til.


dri

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 270
    • Visa profil
  • Stad: Santa Cruz, CA
I stand corrected. Har för mig att det var $800 mer för LE och dollarkursen brukar stå i 10 spänn vid US import för dom flesta prylar.


ARE

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 941
    • Visa profil
  • Stad: OSLO
ok. Ikke for å pirke, men akkurat nå koster 1 USD 6,43 SEK, om man legger svensk moms på toppen blir det 8,04 :)



Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Nåväl, det enda spel jag skulle kunna tänkas köpa som LE version, vore ett flipperspel med Pink Floyd som speltema, eftersom jag är ett stort Pink Floyd fan.
På övriga spel så bryr jag mej inte om LE versionen om jag ska köpa nåt. Premium har allt spelmässigt som designern har tänkt.
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


EZL

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1017
    • Visa profil
  • Stad: Malmö
/me hoppas nu på att Stern släpper ett Pink Floyd LE men kopierar regler och spelplan rakt av från Dr. Who. :D


Svante

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2389
    • Visa profil
  • Stad: Bromma
Angående pro vs premium/le så tycker jag att man märker rätt tydligt att på vissa spel som acdc så har dom designat ett spel med allt extra lullul från början och sen plockat bort saker för att få en snikversion, medans på andra känns det mer som om proversionen är orginalet och sen funderar dom på vad man kan langa på för kosmetiskt crap för att kunna sälja den dyrare.


fitzroy

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1825
    • Visa profil
  • Stad: Bankeryd
Och då är ju frågan om du får vad du betalt för, när det gäller AC/DC Pro?
även om det skiljer 15K upp till Premium.

Nej! tycker jag.

Premium är så mycket bättre!
Och LE är grädden på moset :-)

Tror även andra hands värdet kommer hålla sig hyggligt på Premium/LE

Sen är det ju alltid upp till var och en att ha sina favorit teman...

Danne har Pink Floyd
MS har Fab 5

osv... :-D
Matchstick Pinball


martin

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 178
    • Visa profil
  • Stad: boxholm
Och fitzroy har YMCA som sin favo men det är nog snart OMCA :-D;-)
Tycker det är väldigt omanligt att redigera sina inlägg


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
EZL, du har just skaffat dig en dödsfiende. ;-)

Jag känner precis som Svante när det gäller Sterns olika versioner.
Vissa känns färdiga i Pro-versionen t ex Transformers. LE-versionen känns som en överklädd där det har slängts på prylar bara för att få spelet att verka vara speciellt.

Asedase, där är det tämligen klart att Pro är en strippad version av designerns färdiga ide.

Avengers pro känns som ett ganska komplett spel, och på de bilder jag har sett av Premium-versionen så känns det inte som att premium skulle tillföra så mycket mer än vad Pro har.
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


Svante

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2389
    • Visa profil
  • Stad: Bromma
Åh nej, Danne och jag är överens om nånting. Känns lika underligt varje gång :-)


Tags: