Frispel

sedan 2001

Frakt... att tänka på

INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås

sven666

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 262
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
vet inte hur stort det är men sjöfrakt LCL (plats i container) borde bli absolut billigast, finns ju mängder med bil-importörer från kalifornien, fråga nån av dom om inte dom kan hjälpa dig.

dock att tänka på är att det kan bli varmt/kallt och fuktigt  i en sådan container, kan skada spelet.

16 lax för flygfrakt tyckte jag inte lät så farligt faktiskt, går ju snabbt och frestar inte så mycket på spelet.


cho

  • Donator Silver
  • Sr. Member
  • *****
    • Antal inlägg: 335
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Jag har använt pilotdelivers.com flera gånger från såväl öst- som västkust i USA. De ligger på runt 5000 kr för ett flipperspel, vilket är väldigt konkurrenskraftigt jämfört med de andra gamarna. Dock behöver endera parten vara ett företag.


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Nu har jag fått offerten från Schenker, strax under 8000:- kommer det att kosta att få hem spelet. Ungefär vad jag räknat med, sen tillkommer förstås momsen, så ca 10000:- i frakt för ett arkadspel som kostat 200USD i inköp.
Ett efterlängtat spel som jag har sökt efter i många år.

Kanske ska nämna att det är ett grymt ballt elektromekaniskt flygsimulatorspel från 1970.
« Senast ändrad: juli 11, 2013, 13:47:44 av Bally »
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


Leif

  • Donator Guld
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 506
    • Visa profil
  • Stad: Laholm
Jet Rocket?
Mail: info@leitec.se
L I #14743
JOY #4998


P Q

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2137
    • Visa profil
  • Stad: Lomma
Har du lite tålamod och kan få ner det till Lake Worth i Florida kan jag säkert hjälpa dig när jag tar hem nästa bil.


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Enligt offerten så är större delen av fraktkostnaden, den lilla landtransporten från Fresno, till san Francisco,ca 3,5 tim bilresa. Så en frakt tvärsöver USA är nog inte att tänka på.

Spelet är f ö Bally's Target Zero
« Senast ändrad: juli 11, 2013, 17:32:42 av Bally »
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


cho

  • Donator Silver
  • Sr. Member
  • *****
    • Antal inlägg: 335
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Coolt. Utdrag ut KLOV; "Owned - There are no known instances of this game owned by one of our members.". Du får berätta hur det går med frakt och eventuell funktion :).


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Det kom hit några TZ 1970 men de är nog skrotade sedan många år tillbaka. Det är nog inte många ex världen över, som har överlevt de 43 år gått sen de byggdes.
« Senast ändrad: juli 12, 2013, 04:03:04 av Bally »
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


beekey

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 162
    • Visa profil
  • Stad: Umeå
Det här med att frakta spel på pall.. Placerar man spelet helst stående eller liggande? Det senare fallet blir väl mer stabilt, men man överskrider ju längden på pallen.. Hur kinkiga är speditörerna? Har varit med om skador på backboxen när två spel placerats stående bredvid varann på samma pall.


ACE

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 247
    • Visa profil
  • Stad: Sundsvall
Min erfarenhet är att det viktiga är att spelet inte sticker ut utanför pallen vilket gör att liggande spel inte är att rekommendera. Jag har fått skador på ett spel på det sättet, trots att det var välpackat. Finns i och för sig ingen garanti hur man än gör då ett idiot i en gaffeltruck kan skada spelet oavsett, men man kan ju minimera risken =)


Fritte

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1073
    • Visa profil
  • Stad: Värnamo
Ställ spelet ståendes fastbundet, på med några pallkragar, då är det skyddat.


padre054

  • Donator Silver
  • Sr. Member
  • *****
    • Antal inlägg: 327
    • Visa profil
  • Stad: Karlstad
Jag byggde en egen pall, så spelet kunde ligga ner. Högst upp satte jag en stor hink så att det blev en icke staplingsbar pall.
Kändes tämligen idiotsäkert.


P Q

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2137
    • Visa profil
  • Stad: Lomma
Så här fick jag fyra spel skickat till mig. Stack ut lite, men som tur var hade chaufförerna och de som lastade om pallarna varit snälla.





P Q

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2137
    • Visa profil
  • Stad: Lomma

Tags: