Frispel

sedan 2001

STTNG krånglar

Sweetmike

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 252
    • Visa profil
  • Stad: Trollhättan
Tack! Har bildgooglat stenhårt nu och hittade ett par bilder, bla en sprängskiss. Och jag verkar sakna en del bitar:-(
Jag ska nog tillverka egna, då jag tror att det blir svårt att hitta.


SYN7HOR

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 33
    • Visa profil
  • Stad: Karlstad
Då skulle jag hemskt gärna vilja köpa en av dig....



Sweetmike

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 252
    • Visa profil
  • Stad: Trollhättan
Manualen har jag:-) Hittade ett ställe som hade den biten jag saknar! Hoppas det är samma del du behöver, för jag beställde två:-)
Frakten gick på $34.80 och delen $5.60. Vill du inte ha den, så är det lugnt. Annars hör jag av mig här när jag fått hem den.


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Den där delen ser väldigt hemmagjord ut pojkar. Tänker ni på "tungan" som ska lyfta upp drop target:en?


Sweetmike

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 252
    • Visa profil
  • Stad: Trollhättan
Nej, den jag behövde var den plåtkonsollen som aktiveras  av spolen och puttar till drop targeten.


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Alla delar finns att köpa, förutom den bockade plåten som switchen ska sitta på. Tror att Marco hade nästan allt senast jag beställde.


Sweetmike

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 252
    • Visa profil
  • Stad: Trollhättan


Sweetmike

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 252
    • Visa profil
  • Stad: Trollhättan
En annan grej jag funderar på; När ni startar upp era spel, rör sig ena eller båda kanonerna då?


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås

SYN7HOR

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 33
    • Visa profil
  • Stad: Karlstad
Båda ska röra sig, men när bara en rörde sig funkade allt fint ändå.


Sweetmike

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 252
    • Visa profil
  • Stad: Trollhättan
På mitt rör sig bara den högra vid uppstart, fast båda funkar vid spel. Lurar på om den har fel parkeringsläge?
Sedan går den vänstra mycket långsammare än den högra. Ide'?


Sweetmike

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 252
    • Visa profil
  • Stad: Trollhättan
Problemet med kanonen var en feljusterad givare, så den hittade inte "hem".
Rev ner rampen under nu, för rengörning. Och jävlar vad grisig den var!Passade även på att fixa några dåliga lödningar och byta ett par dioder.
Gjorde rent alla opton också, men problemet med borttappade bollar kvarstår! Ingen som varit med om liknande?
Ofta när man är i "Asteroid Threat" och bollen rinner, eller att man skjuter ner den i mittenhålet, så tickar tiden på och ball search börjar. Jävligt störande!


Sweetmike

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 252
    • Visa profil
  • Stad: Trollhättan
Drop target fixad! Har gått över en helvetes massa lödningar och en och annan trasig diod.
Däremot kvarstår problemet med borttappade bollar. Har beställt nytt opto-kort till bolltråget i hopp om att det är där felet sitter. Verkar nämligen vara när bollen rinner i mitten som den tappas bort, bland annat:-/
Sen har jag ett stort problem till! Några flashers funkar inte och jag fick tipset om att det kunde vara en likriktare, kanske.
Det konstiga är bara att när man kör lamptest med flashers, blinkar inga flashers!