Frispel

sedan 2001

LED-KIT, värt pengarna?

Sleipner

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 273
    • Visa profil
  • Stad: Vimmerby
Aha, då är det såna LED:ar som sitter på ett par punkter i PRO-varianten. Som sagt, smaken är olika, och är väldigt beroende av vilken typ av spel man sätter det i.


CRS

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 202
    • Visa profil
  • Stad: Ljusdal
Någon som har erfarenhet av LED:ar på ett TAF? Det är ju ett rätt mörkt spel så jag funderar om det blir 'bättre' allmänbelysning eller om kontrasterna blir för höga?


ubbla

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 834
    • Visa profil
  • Stad: jönköping
Tänkte samma sak innan idag. Hade varit bra med lite bilder på "kitten" som freeplay säljer i ett aktuellt spel så man vet lite hur det kommer bli



ubbla

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 834
    • Visa profil
  • Stad: jönköping
hohoho , det ser bra ut .... hade gärna sett samma spel fast med vanliga och sett skillnaden.


MRZ999

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 377
    • Visa profil
  • Stad: Älvängen
Jag kommer köpa ett kit iaf från någon och då kan jag posta före och efterbilder. Dock kommer det nog ta ett tag eftersom jag ännu inte köpt något ledkit.
Ägare till No Fear, World Cup, NBA Fastbreak. Kommer gärna i kontakt med flipperkunniga i Trollhättan. :)


ubbla

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 834
    • Visa profil
  • Stad: jönköping
lägger in en bild på grave insertsen på taf
finns i mitt galleri "taf"
« Senast ändrad: januari 18, 2013, 20:42:37 av ubbla »



MRZ999

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 377
    • Visa profil
  • Stad: Älvängen
Kecke bra video. Synd att det inte blir så bra på film. Köpte ett kit till mitt Congo. Inte installerat det än för det "jävla skitspelet" strular så har inte orkat... Tänkte också köra före och eftervideo, men tror inte jag kan göra bättre än dig. :)
Ägare till No Fear, World Cup, NBA Fastbreak. Kommer gärna i kontakt med flipperkunniga i Trollhättan. :)


MRZ999

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 377
    • Visa profil
  • Stad: Älvängen
Mitt kitt till Congo var inte komplett... *grrrr* För de pengarna trodde jag att det skulle vara samtliga lampor, men det var bara insertsen under bordet som fick LED.

Jäkla coolt tycker jag att det var så jag ska installera LED i hela spelet och även mitt World Cup 94. Tänkte leva på vatten och bröd en månad för att det inte ska göra så ont i plånboken... :P
Ägare till No Fear, World Cup, NBA Fastbreak. Kommer gärna i kontakt med flipperkunniga i Trollhättan. :)


fitzroy

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1825
    • Visa profil
  • Stad: Bankeryd
Vad menar du med "under bordet" ?
Matchstick Pinball


MRZ999

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 377
    • Visa profil
  • Stad: Älvängen
Du vet plasterna med bokstäver eller som är utformade som pilar på bordet. De har ju lampor under sig och de är dessa jag bytt.
Ägare till No Fear, World Cup, NBA Fastbreak. Kommer gärna i kontakt med flipperkunniga i Trollhättan. :)


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Fitzroy, vi andra säjer spelplan, där han säjer bord.

CRS, Addams är ett mörkt spel delvis för att högersidan av spelplanen saknar ett gäng GI-lumor.
På det tredje Addams som jag ägde så monterade jag dit fyra, fem GI-lumor för att få en jämnare GI-belysning, det hjälpte till.
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


CC

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1248
    • Visa profil
  • Stad: Rydboholm
CRS , vi andra säger lampor, där han säger lumor.

:)
"Varning! Vissa av mina inlägg kan innehålla spår av sarkasmer och ironi! Nötter kan sätta sådant i halsen."


MRZ999

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 377
    • Visa profil
  • Stad: Älvängen
DAH, jag kanske också börjar skriva spelplan istället för bord (när det gått in i huv'et)... :)

Nu till en viktig fråga ang LED till spelplanen. Vad hade ni valt att köra till spelplanen på Congo? Om vi tar en titt på Freeplay.se så hamnar man här: http://www.free-play.se/produkter/lampor-led/noflix-bayonet-base-ba9s/cointaker-frosted/

"44/47 Varm vit - Frostad" skulle säkert ge ett fint ljus eller hade ni hellre tagit "44/47 Kall vit - Frostad"?

Jag tittade lite youtube hur andra ljus-moddat sina spel. Men de såg alla väldigt mörka ut. Tippar på att de är ljusare i verkligeheten dock. Men lite gröna och röda lampor hade kanske varit coolt. Tycker det var snyggt med röda lampor vid Gorillan i mitten: http://www.youtube.com/watch?v=f824dLF7nU0

:)
« Senast ändrad: februari 11, 2013, 23:01:18 av MRZ999 »
Ägare till No Fear, World Cup, NBA Fastbreak. Kommer gärna i kontakt med flipperkunniga i Trollhättan. :)


Tags: