Frispel

sedan 2001

Future Pinball (flipper sim) med stor uppdatering!!!

SYN7HOR

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 33
    • Visa profil
  • Stad: Karlstad
Det var bara att starta det som administratör så funkade det!

Det verkar väldigt välgjort! Fysiken kändes bra. Lite tråkigt med grå DMD, men det är ju ett i-landsproblem.

Jag får inga 60 fps på MM på denna dator. Det hackar lite, på min laptop, core i7, Nvidia 540m. Vet inte om det är att datorn inte orkar, eller knasiga inställningar. Ska försöka optimera det.


SYN7HOR

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 33
    • Visa profil
  • Stad: Karlstad
IJ funkade fint också, men dessvärre inte STTNG.... Detta vill jag verkligen få igång eftersom jag äger originalet.

Det blir helt enkelt "Programmet har slutat fungera". Kraschar det för att det inte är uppdaterat för senaste fysikmotorn tro?

Några tips?


MRZ999

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 377
    • Visa profil
  • Stad: Älvängen
Härligt att det fungerade! : )

Tror det är F10 du kan använda för att åka runt med cameran på bordet och titta in detaljer på mer nära håll ifall du skulle vilja. :)

Du kan försöka optimera i inställningarna. Finns en hel del att pilla med där. Vissa bord släpps i nerbantade versioner och de kör jag oftast då jag inte märker någon skillnad.

Du kan se om du hittar 2.4 för den har jag startat STTNG med. Läs igenom tråden för STTNG bordet och se ifall någon frågat samma fråga.

Om du vill ha en länk till två av de jag tycker är de bästa på att skapa så hittar du alla deras bord här:

SLAMT1LT
http://www.pinsimdb.org/pinball/?searchAuthorIdx=5099

francisco666
http://www.pinsimdb.org/pinball/?searchAuthorIdx=14666
Ägare till No Fear, World Cup, NBA Fastbreak. Kommer gärna i kontakt med flipperkunniga i Trollhättan. :)


MRZ999

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 377
    • Visa profil
  • Stad: Älvängen
Video från nya Scared Stiff:

http://www.youtube.com/watch?v=I8amGjrWl10
Ägare till No Fear, World Cup, NBA Fastbreak. Kommer gärna i kontakt med flipperkunniga i Trollhättan. :)


padre054

  • Donator Silver
  • Sr. Member
  • *****
    • Antal inlägg: 327
    • Visa profil
  • Stad: Karlstad
För att få vissa krångliga spel att ibland funka bättre, se över följande:

Under "Editor Preferences":
*Bocka ur "Load image into table editor".

Under "Video/Rendering Options":
*Bocka ur "Render the game room"
*Bocka ur "Mirror playfield into ball"
*Bocka ur "Use texture compression"
*Bilinear Texturfiltrering räcker.

Hjälper säkert inte på alla spel, men vissa..
/Christoffer


tuxied

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 28
    • Visa profil
  • Stad: helsingborg
Har bara testat virtual pinball innan, men det här var sjysst också! känns mer genomarbetat.

provade sci-fi classic utan och sen med 2.5 physic uppdateringen, tyckte jag kände skillnad.

sen MM ultra 1.19, fick sänka grafiken till low för att det skulle bli spelbart.

testat på en Lenovo T420. utan grafikkort men det funkade tyckte jag.


Tags: