Frispel

sedan 2001

Gottleib Volley -76

Adlaine

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 3
    • Visa profil
  • Stad: Farsta
Hej,

Jag är ny i flipperjungeln. Jag har ett ganska fint Gottleib Volley i mitt vardagsrum och har försökt utröna dess värde google-ledes. Jag har dock inte hittat något entydigt svar och enbart priser på den amerikanska marknaden. Vet ni vad det kan vara värt i runda slängar?

Jag har funderingar på att byta till ett annat. Jag har mejlat Flipperdoktorn och hoppas på svar från dem. Jag är boende i Stockholm.

Tack på förhand!


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Det är mycket beroende på skicket på spelet, på spelplanen och toppglaset. och om spelet fungerar.

Funderar du på att byta till ett annat Gottlieb, så har jag ett renoverat Totem från 1979 att byta med.

Jag såg nu att Volley är en enspelare, de är inte lika populära som två- och fyrspelare, för min del gör det dock inget, då jag även gillar enspelare från Gottlieb.
« Senast ändrad: januari 01, 2013, 19:38:58 av Bally »
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


Yannelos

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 48
    • Visa profil
  • Stad: Älta
Beroende på skick skulle jag vara intresserad av att köpa det om du inte hittar något att byta mot!

mvh
Andreas


Adlaine

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 3
    • Visa profil
  • Stad: Farsta
Hej,

Tack för era svar. Spelet fungerar, vissa lampor högst upp kan vara lite fladdriga under spelset gång men det är inte mycket och inget som stör. Spelplanen ser fin ut tycker jag, i toppglaset har färgen flagnat lite på ett par ställen.

Men det är svårt för mig att avgöra vad spelet är i för skick eftersom jag inte har något att jämföra med. Och ungefär noll erfarenhet från tidigare. Flipperdoktorn bytte ut några lampor och gummiband för ett par år sedan.

Jag ska se om Flipperdoktorn svarar. Jag har tyvärr inte möjlighet att transportera något flipperspel så den som vill byta eller köpa måste ha möjlighet till detta.

Om en är intresserad så går det att komma och titta på det, vi bor som sagt i Stockholm (Hökarängen).

Gottleibs Totem är absolut ett alternativ! Jag vill ju mest byta spel p.g.a. att vi tröttnat på att spela på Volley, så alla förslag mottages.


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Jag och Totem finns i Kransen, och jag kommer gärna och tittar på spelet. Jag jobbar kväll och natt så vi kan höras om en lämplig tid för mig att titta förbi.
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


Adlaine

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 3
    • Visa profil
  • Stad: Farsta
Hej alla,

Jag fick svar från Flipperdoktorn och de hade väldigt låg efterfrågan på dessa spel så de kunde ge en femhundring. :-) De trodde dock att jag kunde få 5000 - 6000 kr vid försäljning på annat sätt.

Jag vill inte stå flipperlös, jag älskar att ha ett flipper hemma. Så jag ska ta mig en funderare på hur jag ska göra.

Alla råd och förslag uppskattas.

Bally, jag har mejlat dig!


Tags: