Frispel

sedan 2001

The Hobbit

dri · 86 · 26434

EZL

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1017
    • Visa profil
  • Stad: Malmö
5 myror är fler än 4 elefanter.
4 Trolls är bättre än 1 Mick Jagger.

För tidigt att säga om det blir bra eller inte.

Spelade precis WOZ för första gången här på PAPA16. Jag hade väldiga problem med att ha koll på vad jag skulle skjuta på. Kanske är det höjdskillnaden mellan var en DMD sitter och vart deras LCD sitter som gör det svårare.
Det var dessutom lite mörkt i lokalen vilket klart påverkade hur lätt det var att läsa spelplanen.

Jag hoppas fortfarande på att The Hobbit blir ett dunderbra spel.


tomas

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 319
    • Visa profil

MRZ999

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 377
    • Visa profil
  • Stad: Älvängen
Hoppas det blir lika bra som Sagan om Ringen. Toppenspel om det inte är inställt för att vara för lätt som hos INK =D
Ägare till No Fear, World Cup, NBA Fastbreak. Kommer gärna i kontakt med flipperkunniga i Trollhättan. :)


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Vi är lite sämre här så det måste vara inställt så.  :-)

Hade inte Hobbiten haft fulskärmen skulle jag nog redan beställt ett...


MRZ999

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 377
    • Visa profil
  • Stad: Älvängen
Av det jag sett så finns det mycket talang bland de som går runt bland dina spel! =D
Ägare till No Fear, World Cup, NBA Fastbreak. Kommer gärna i kontakt med flipperkunniga i Trollhättan. :)


EZL

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1017
    • Visa profil
  • Stad: Malmö
Har försökt leta lite men hittar inte:
Finns det någon sammanställning på vad skillnaderna mellan ett Limited Edition och ett Standard Edition kommer bli?

Edit: Apropå "trollhålen" så går det väl rykten om att det ska vara någon sorts grottsystem istället (Golums grotta? Smaugs skattkammare?).
« Senast ändrad: oktober 22, 2013, 13:12:29 av EZL »


EZL

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1017
    • Visa profil
  • Stad: Malmö

ACE

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 247
    • Visa profil
  • Stad: Sundsvall
Jag tror att Thomas Bergersen och Nick Phoenix kommer att leverera ett grymt soundtrack till spelet =)


Uturn

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 95
    • Visa profil
  • Stad: Västerås
Det är ingen som vet om det läckt ut någe mer bilder på spelplanen? (förutom ritningarna då vill säga).
TIR


ACE

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 247
    • Visa profil
  • Stad: Sundsvall
Tror inte det. Jag kollar pinside varje dag och det hade definitivt dykt upp där i så fall.


EZL

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1017
    • Visa profil
  • Stad: Malmö

JFK

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 411
    • Visa profil
  • Stad: Trollhättan
"Greetings Pinball Fans,    

Today we are allowed to reveal the latest cabinet and backglass artwork creation by Jeff Busch. We are working on the game mechanisms, rules, insert placement, playfield artwork and the interactive Smaug mechanism on the playfield. In the next few weeks we will show more progress on the playfield.

The Hobbit: The Desolation of Smaug opened today and we got a sneak preview earlier this week and the movie was Awesome!

Today we host over 200 people at our JJP Factory so in coming days we will post pictures and more on the cabinet artwork.

Be sure to watch The Today Show this Sunday Morning for a story about Pinball !

Please see this update from one of our many amazing distributors, Joe Newhart of PinballSTAR Amusements. Joe says, "Our donation of a Wizard of Oz game to St. Christopher's Children's Hospital in Philadelphia will be on Tuesday 12/17. We are PinballSTAR Amusements, Jersey Jack Distributor and it took us a year to raise the money through game sales, tournaments, and sales of tshirts and posters, but we made it to donation #1. I have purchased other WOZ games for future donations as we continue to raise money.  

I would like to put the call out to any Philadelphia, PA/NJ/MD/DEL pinheads who would like to come out and be part of the donation ceremony and hang out with some kids and play pinball. Jersey Jack is planning on attending, schedule permitting.  

Please contact me at Sales@PinballSTAR.com if you'd like to attend and I can get you all the info ! I know it's a work day and all - but if anyone can make it - it will be a fun day to share pinball with the kids. The timing wasn't planned this way, but it is nicely timed right before Christmas for those kids stuck in a hospital for the holidays.

Donations for this project are also gladly accepted to paypal at Joe@PinballSTAR.com." More info can be found at https://www.facebook.com/JerseyJackPinball/posts/697758883576044"
« Senast ändrad: december 15, 2013, 22:28:57 av JFK »


EZL

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1017
    • Visa profil
  • Stad: Malmö
https://www.youtube.com/watch?v=A4TPgaleHCU - Kabinettet med blueprint av spelplanen ilagt (filmat av någon som inte kan hantera en mobiltelefon)

https://www.youtube.com/watch?v=T6zUXK4EpCA - LCD-grafik. De låga scorerna skrämmer skiten ur mig. Moderna flipperspel ska ge mer poäng än WOZ. :-(

http://forum-s3.pinside.com/201401/1384924/178179.jpg - Whiteboard.

http://forum-s3.pinside.com/201401/1385197/178211.jpg - Whiteboard med (äldre) blueprint som overlay.


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Varför behöver poängen vara höga?
De poäng man får på spelet kan bara relatera till andra scorer tagna på samma spel.
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


ACE

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 247
    • Visa profil
  • Stad: Sundsvall
Håller med Danne. Det är ju inte direkt så att man jämför sin WOZ-poäng med AFM som enligt min mening har löjligt höga poäng för allt. Less is more =)


Tags: