Frispel

sedan 2001

Tråden för oss som tror vi har gjort ett fynd?

COCS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 4381
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Lunk

Om du vill veta exakt vad du missar på BLOCKET så lägg in en 'Bevakning' på ordet 'flipper' och 'flipperspel' och ev. andra stavningar och varje dag du kommer hem och kollar, så ser du vilka annonser som kommit in och ÄVEN som tagits bort.

Annonser som tagits bort visas nämligen under 'Bevakning' ytterligare 5 dagar med bild och pris, men med tillägget 'SÅLT' eller 'BORTTAGET'.

Möjligt att man måste registrera sig på BLOCKET för att få den funktionen, men det tar bara ett par minuter...
COCS
Carl Olof Christian Sjöberg
Tel: 0707-19 31 45


Lunk

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 220
    • Visa profil
  • Stad: Sundsvall
Ok. Det måste jag testa.
Även fast man ej har plats för fler så är det ju lite intressant att veta hur mycket fynd det säljs. :) tack för tipset

Are - helt klart ett fynd även om det var slitna grejer.
Snygg lagning med kniven. :)

Mitt senaste fynd var de två sega-spelen jag hittade på loppis för 1000kr styck.

Senare har jag även köpt ett W?D för 10k och ett T2 för 10,5k vilket jag inte ser som några fynd.


matsholmquist

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 968
    • Visa profil
  • Stad: lindome
Såg för ett tag sedan en annons på Blocket om 2 Rotary Merchandiser för 10.000 tillsammans. Jag trodde inte, att det fanns några original Rotary Merchandisers i Sverige (de tillverkades 1931-1939) och framför allt inte till det priset. I USA går de för minst det dubbla.

Jag ringde säljaren och sade att jag var intresserad, men att jag hade problem med att hämta dem pga semester. Kunde de stå hos honom i två veckor? "Nej", svarade han, "för lagret där de står, skall rivas i nästa vecka. Det är därför jag slumpar bort dem nu".

Så jag fick säga till hustrun att jag plötsligen MÅSTE åka till Gävle och hon var, tack och lov, som vanligt förstående (hon tycker att mitt intresse för flipper och andra förströelsespel i stort sett är ganska oförargligt). Och detta tycker jag är den perfekta affären. Jag löste säljarens praktiska problem och fick ett spel (dessutom i två ex.) jag länge velat ha. Dessutom fick jag det till ett kanonpris - samtidigt som säljaren var medveten om spelets rätta värde!


stensbol

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 521
    • Visa profil
  • Stad: Morup
Jukeboxjanne:
Lever den/de personerna,jag vet att de har hållit på med annat också i entreprenad marknaden med,för ca 1 1/2 år sedan försökte de blåsa folk med billiga skyliftar mm.
Om nu det är samma,men det var också på Öland,och många blev blåsta på pengar de lagt i handpeng.


EZL

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1017
    • Visa profil
  • Stad: Malmö
Apropå fynd som verkligen inte är fynd, dvs blåsningar, så är det jäkligt dåligt att den här bluff-annonsen ligger kvar fortfarande :-( :
http://www.abc-annons.se/Flipper-Paket_208245.htm


ubbla

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 834
    • Visa profil
  • Stad: jönköping

Tags: