Frispel

sedan 2001

Tråden för oss som tror vi har gjort ett fynd?

Lunk

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 220
    • Visa profil
  • Stad: Sundsvall
Har länge undrat hur många ggr i månaden det kommer ut spel till fynd/bra priser på sajterna? Eftersom jag själv hittat flera så verkar det ju hända rätt ofta.

Hur många är ju lite svårt att veta för annonserna försvinner ju efter typ 10min då säljarna blir nerringda av samtal och smsbombade tills annonsen tas bort.

Idag tyckte jag det var ett fyndpris då ett Fishtales såldes för 3000kr i Stockholmstrakten.
« Senast ändrad: september 12, 2012, 13:01:14 av Lunk »


CC

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1248
    • Visa profil
  • Stad: Rydboholm
Eftersom det e väldigt subjektivt vad som e fynd/bra pris , så vet jag inte vad det skulle syfta till :)

Men för all del , skapa en "Tråden för oss som har gjort ett fynd" t.ex så får vi se hru många det blir......
"Varning! Vissa av mina inlägg kan innehålla spår av sarkasmer och ironi! Nötter kan sätta sådant i halsen."


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Sedan är det inte alltid att spelen går för angivet pris när det är 20 mail i inkorgen när säljaren tittar efter.

Skönt att man inte jagar spel aktivt längre.  :-)


EZL

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1017
    • Visa profil
  • Stad: Malmö

INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Nejdå, jag menade när man köpte spel varje vecka och finkammade Blocket efter alla skrotspel man kunde hitta. :-)


ARE

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 941
    • Visa profil
  • Stad: OSLO
Kan begynne med litt on-topic jeg da:
TAF + Dracula pf for ca 2860kr (2500nok) - uten topper og glass.

Men.. VAR det et fynd? :)
« Senast ändrad: september 12, 2012, 18:02:55 av ARE »


EZL

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1017
    • Visa profil
  • Stad: Malmö
Verkar vara otroligt kreativa lösningar av problemen på TAF:en :D
Låt mig gissa att höger flipper inte fungerade riktigt som den skulle? Att då borra fast en plåt som leder bollen förbi flippern ner på vänster sida är hur smart som helst :D
Är det kanske ett exemplar moddat för att enbart öva Ramp-stol-ramp-stol-ramp-stol?


jukeboxjanne

  • Donator Silver
  • Sr. Member
  • *****
    • Antal inlägg: 436
    • Visa profil
  • Stad: Dösjebro
Jag fick precis mail från en som vill sälja ett felfritt MM för 5 tusen och ett fint pinball circus för 8 tusen.



jukeboxjanne

  • Donator Silver
  • Sr. Member
  • *****
    • Antal inlägg: 436
    • Visa profil
  • Stad: Dösjebro
Nej,nog samma pajas som försökte blåsa flera tidigare.Bodde på öland och jobbade på DHL eller nåt liknande och skulle skicka spelet.Det gick ej att komma och titta utan spelet skulle betalas innan och han skulle skicka det.Jag satte in en krona på hans konto för skojs skull.


ZeeDee

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 786
    • Visa profil
  • Stad: Julita
Jag tycker att jag har fyndat, hämtade ett fishtales i haninge nu ikväll. Jag gav 4 för det, då spikade vi affären redan igår ochh jag fick hjälp att lasta det (är ju lite handikappad)...

Edit:Ja, det var det som låg ute för 3 tusen.. jag var först o ville förhindra budgivning när hans telefon pep hela tiden...
« Senast ändrad: september 12, 2012, 23:23:32 av ZeeDee »


ARE

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 941
    • Visa profil
  • Stad: OSLO
Mye kreativt på TAF ja :)
Høyre flipper er defekt., først dro de kabler fra øvre høyre flipper, deretter når sikringen og transistorer sa takk og farvel så ble platen montert.
Sjekk også den flotte bilder coilstop: a steak knife :-D
« Senast ändrad: september 13, 2012, 00:01:46 av ARE »


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås

ARE

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 941
    • Visa profil
  • Stad: OSLO

INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Lite frestande.  :-)

Fast det kan skada känsliga flippersamlare att se ett sådant spel i ett sådant skick så jag måste nog avstå.


Tags: