Forum > Hårdvara

jag kan ej sänka volymen på spelet [getaway]

(1/4) > >>

nitroz:
jag kan bara sänka volymen till 8 på flippret och det är för högt  ,vad kan vara fel?
det går bra att höja till max , men när jag trycker på minska så minskas ljudet till Nr8
flippret är getaway II
tacksam för svar

Dr.Holmberg:
Leta upp "Minimum volume override" i spelmenyn och ändra den till yes, så går det att sänka till lägre volym.

ubbla:
A1.28. sätt till yes i menyn

BUD:
Det brukar finnas en inställning som heter "min volume override" eller liknande, som är Yes/No.
Kommer inte riktigt ihåg var den ligger, men det borde ju vara i "adjustments" - "standard".

Ändra på den och gå sedan ur menyerna och sänk ljudet, så bör du komma ner till under 8.

COCS:
Jag är helt oförstående till varför WMS valt en sådan funktion som att volymen skall låsas till ett visst läge efter batteribyte eller Factory Reset. Att volymen hamnar på en mellannivå, är i sig inte konstigt, men att man måste gå in i menysystemet och 'låsa upp' för att kunna justera volymen är mkt märkligt. Om t.ex. en pizza-ägare tycker ljudet är för högt och han har nycklarna till spelet, så skall han väl inte behöva ha gått 'kurs' för att ta sig in i ett menysystem (tycker jag).

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion