Författare Ämne: Renoveringstråd - eller en nybörjares dumma frågor.  (läst 10454 gånger)

FrisseFrasse

• Full Member
  • Antal inlägg: 176
    • Visa profil
SV: Renoveringstråd - eller en nybörjares dumma frågor.
« Svar #195 skrivet: februari 14, 2018, 22:21:13 »
Jag har lagt golv från bolon tidigare och dom var mer som gummimattor. Denna mattan var som torkat lim på baksidan och den bör släppa igenom fukt. Nackdelen med baksidan var att den smulade och dammade som fan vilket gjorde att jag på vissa ställen fick sätta extra dubbelhäftande tejp eftersom den som redan satt hade blivit mättad av dammet. Det var nästan så det blev som fint grus av limmet. Det skulle varit mycket lättare att lägga 2m varianten eftersom 4m varianten var bredare än rummet dock slipper hag ju nu risken att skarven delar sig på mitten så det är bra. Såg att Bauhaus har en ännu billigare matta för typ 30kr/kvm, men den är grön.

Jag vet inte hur mycket den dämpar eftersom den är så tunn. Jag kan få tag på absorbenter via jobbet (de gråa som INK använder fick han av mig) om ljudet skulle bli ett problem.
"Det här är ett av de värsta fallen av snabbt eskalerande flippermissbruk jag har sett." citat LOP

MAC

• Sr. Member
  • Antal inlägg: 285
    • Visa profil
« Svar #196 skrivet: februari 15, 2018, 08:28:57 »
Ok, tack för infon!
Bolon rutorna är lättlagda, men de dämpare nog inte ljudet direkt, då de är hårdplastmatta.
Är Bauhaus mattan stadig? Går det att rulla ett flipper på vagn eller hjul utan mattan skrynklar eller följer med?

//Marcus

FrisseFrasse

• Full Member
    • Visa profil
« Svar #197 skrivet: februari 15, 2018, 11:49:16 »
Nej den är relativt mjuk jag köpte 6m som rullades sen vek jag hela rullen i bilen. Det går ju säkert att limma mattan eller tejpa mer än jag gjorde jag tror dock att om man hasar plipperspelen finns det risk att mattan hänger med. Jag gjorde ca 1m rutor av tejpen kan lägga upp en bild sen när jag kommit fram till Minsk.
"Det här är ett av de värsta fallen av snabbt eskalerande flippermissbruk jag har sett." citat LOP

FrisseFrasse

• Full Member
    • Visa profil
« Svar #198 skrivet: februari 21, 2018, 15:11:07 »
Jag var inte tillräckligt begåvad för att lägga upp bilder via telefonen så nu kommer en bild på underarbetet.
Förhoppningen är att få upp en ny ytterdörr på lördag, är fortfarande inte helt klar över hur jag skall få ner arkadspelen eftersom det fortsätter snöa och vara is.
Untitled by nicfromsweden, on Flickr

FrisseFrasse

• Full Member
    • Visa profil
« Svar #199 skrivet: februari 22, 2018, 19:38:36 »
Då har man bytt ytterdörr för första gången, det hela kan nog beskrivas som stor dörr och litet hål.

Nya dörren är ca 15cm bredare mycket av bredden fick jag fram genom att plocka bort lite extrareglar någon satt dit någon gång, jag tror det suttit en bredare dörr där någon gång förr. Dock var de sista 5cm en kamp. Nya dörren var även tjockare vilket krävde en hel del pyssel med handtag och lås för att få det att funka. Jag har lite finlir kvar med drevning och klamra om elkablar, men det får bli imorgon.

Nu är jag 3 ramper och en hel del slit med att få ner arkadspelen från att ha spelrum nr 2 färdigställt.