Frispel

sedan 2001

Kan nån förklara den här myntluckan? (Criterium 75 EM)

Leffe

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 539
    • Visa profil
  • Stad: Järfälla
Jag har en instruktions- och felsökningsmanual från 60-talet för Gottlieb-spel.
Kan mejla den till dig.



matsholmquist

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 968
    • Visa profil
  • Stad: lindome
Hej

CLA:s internet har strulat, men var hemma hos honom idag. Så här säger han:

1. Börja med att fästa en krokodilklämma på slam tilt-switchen i luckan (denna switch skall normalt vara stängd). Släpper tilten i och med detta, är felet hittat och Du kan löda ihop de två trådarna, så att felet elimineras för alltid.

2. Hjälper inte detta, kan Du gå vidare till tilten i reläbrädan och upprepa proceduren enligt 1 ovan.

Skulle det inte vara vare sig Alt 1 eller Alt 2, får Du återkomma i tråden.

Dessutom: kolla att tiltlodet inte hänger snett (och utlöser tilten) samt att tiltkulan inte fastnat (och utlöser tilten).
« Senast ändrad: november 22, 2012, 23:37:17 av matsholmquist »


realpingo

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 206
    • Visa profil
  • Stad: Falun
Hej,

Vad jag förstår så är ingen av dessa fyra tiltkretsar felaktiga. Jag har testat under spel (dvs efter att ha manuellt tryckt på S-relät och sedan "spelat") att trycka på de fyra tilt-switcharna, och de orsakar endast tilt då.

När S-relät manuellt aktiveras så aktiveras R och H-reläena och TILT:en släpper och spelet går in i ett spel om credits finns.


realpingo

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 206
    • Visa profil
  • Stad: Falun
För er som undrar (om någon) :) så fick jag hjälp på ett
annat forum, och har därmed fixat det jobbigaste problemet - varför spelet inte gick igång som det skulle.

Nu är det bara några detaljer kvar. Men nu har jag iallafall spelat mitt första femkulorsspel, så nu vet jag att själva spelet funkar iallafall!


Tags: spole  switch  switch