Frispel

sedan 2001

Flipper spel köpes

fitzroy

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1825
    • Visa profil
  • Stad: Bankeryd
Som Purre säger... det finns inget som någonsin har varit roligare  eller bättre
och absolut inte mer atraktivt än Indiana Jones 4...
Möjligtvis Jussi Björlings nagelsvamp...
som luktar lite annorlunda :-(
Matchstick Pinball


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås

Purre

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2004
    • Visa profil
    • Flippergubben
  • Stad: Sollentuna
Vad jag ville säga var egentligen: lyssna inte så mycket på självutnämnda experter här. En del springer bara efter vad andra säger. Genom åren har det varit flertalet spel som först totalsågats men sen visat sig vara trevliga spel ändå (Congo och NBA:FB för att nämna några). T o m Popeye som fortfarande av 'expertisen' anses som ett av de sämsta spelen genom tiderna är det folk som aktivt letar efter.

Gör som INK:en säger; provspela det nånstans. Gillar du det, köp det och var glad. Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med provspel då vårt ex som sagt är uthyrt.


COCS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 4381
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Min farfar var bekant med Jussi Björling genom EUROPAfilm och han (Jussi) var hemma hos dom ibland, men det har aldrig talats om hans nagelsvamp :-)

Dock tycker jag om både STERN IJ och WMS, men klart är att WMS föredrar jag betydligt - om jag var tvungen att välja ett av dessa.
COCS
Carl Olof Christian Sjöberg
Tel: 0707-19 31 45


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Williams Indy är ett mycket trevligt spel. Sterns Indy är däremot ett mediokert sternspel.
Det är ingen katastrof, men heller ingen wow-effekt då man spelar det.
Den stora multin på IJ4 är mest ett irritationsmoment. Det hade varit bättre med en 3 eller 4 kulors multi. Då det ändå bara är problem att hantera mer än fyra kulor samtidigt.
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


HAM

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 77
    • Visa profil
  • Stad: bromma
Uppskattar allas åsikter oavsett om de är positiva eller negativa inställda till eventuella köp, lite feedback från personer som spelat på efterfrågade bord kan helt klart upplysa en om saker man kanske ej får ett hum om via en video snutt på youtube.

mvh hampus


Kristian

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 58
    • Visa profil
  • Stad: Karlskrona
Hej!

Har kanske en utav dem önskade titlarna (LOTR) Har du nån mail eller är det trevlig@live.se ? :)


HAM

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 77
    • Visa profil
  • Stad: bromma

johan_r

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1544
    • Visa profil
Vi har ett IJ4 utställt på laserdome surbrunnsgatan  , där kan du provspela det om du vill.


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Hampus av de titlar du har skrivit så är, i mitt tycke, de tre bästa titlarna:
Lotr
ToM
Batman

De tre övriga titlarna är i mitt tycke inte bra titlar.

Men se till att åka runt och provspela alla sex titlarna ordentligt, innan du bestämmer dig.
Smaken är ändå olika för alla spelare.

Apropå låsbommar, så lär du inte slippa låsbom/hål om du skulle bestämma dig för ett WPC-95 spel eller pinball 2000 spel, då alla dessa spel är fabriksborrade av Williams för en och samma typ av låsbom.

Några samlare har dock satt igen dessa hål och monterat dit en ny dekal på fronten.
« Senast ändrad: augusti 18, 2012, 23:36:40 av Bally »
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Att Hagman inte gillar Iron Man beror bara på att han har svårt för svåra spel. :-)

Själv tycker jag att Iron Man är snyggt, låter bra och håller i längden - just för att det är svårt. Det sista går förstås att justera en del.


HAM

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 77
    • Visa profil
  • Stad: bromma
johan r, tackar för info ska försöka ta mig in i veckan spela bort lite slantar.

DAH, alltid lär man sig ngt nytt, kände ej till det med för borrade hål, uppskattar som sagt eran tagna tid med synpunkter och värderingar, kan vara betryggande att veta att titeln man köper går att sälja utfall man skulle tröttna.



De kriterierna jag har för ett bord är följande, ljuden måste vara tilltalande, "godis" på spel planen alt balla ramper samt en snygg design på hela kabben, iron man är exemplariskt på så sätt men samtidigt så satans svår spelat, kullan studsar likt en påtänd groda när jag spelade.

Tom är således ett sol klart köp men misstänker att det är lite surt att få tag i, såg att det låg ett till salu på blocket och mailade dagen efter annonsen kom ut om jag ej miss minner mig men fick ej ngt svar, pris bilden tyder kanske på att det ej är super fräscht direkt, kanske därför de ej svarat då jag frågade lite om det allmänna skicket.

Dessutom har den några år till på nacken så det kanske är svårt att finna ngt som inte är misshandlat.

mvh h


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Christian, att jag inte gillar Ironmongot, beror delvis på magneterna och att delvis på att ramperna känns onödigt svåra att komma upp i p g a lutning och div. svängar som bromsar upp kulan onödigt mycket.
Och som sagt spelet har  ingen wow-känsla.

Hampus det är nog lättare att hitta ganska fräscha exemplar av ToM idag då spelen ägs av samlare. Många utställare skötte inte spelen så bra som privata ägare.
« Senast ändrad: augusti 19, 2012, 06:10:51 av Bally »
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


HAM

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 77
    • Visa profil
  • Stad: bromma
DAH, låter helt klart logiskt, denna gång blev det inget ToM men nästa gång blir det helt klart ett sådant.

Detta köp genomförs i morgon utav ett iron man av johan_r
Ska bli oerhört spännande att pröva på att ha ett nyare bord hemma.


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Grattis till ett trevligt spel - och glöm inte att utföra rätt justeringar för att det ska bli ett kul spel!  :-)


Tags: