Frispel

sedan 2001

Flipper spel köpes

HAM

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 77
    • Visa profil
  • Stad: bromma
Har en en gång köpt en ny lgh denna gång pga skillsmässa :)
Möbler redan köpta och inbokade för leverans, nu fattas bara flippret/en
 
Har ej möjlighet att hämta ett eventuellt köp innan den 13 september då tillträdet till lghn är först då.

Kan självklart betala fullt pris innan alt en ansenlig hand penning, har ett par titlar jag är väldigt nyfiken på att äga är ej intresserad utav ngt sönder pryglat bord utan söker primärt ngt lite extra fräscht, självklart förstår jag att borden ej kan vara likvärdiga med NIB bord.

Dröm scenariot är ett utan lås bom, ny shoppat och ytan allt för nöt spelplan, kabb.

Öppen för förslag men ngn djupare renovering är jag icke intresserad utav då det fortfarande känns aningen obekvämt att skruva själv.

Följande titlar är de jag är intresserad utav ej i kronologisk ordning

Sterns Indy 4
Sterns Rolling Stones / RR Lim
Sterns LOTR
Sterns Batman
Sterns Iron Man

Bally Theatre of Magic


Mvh Hampus
trevlig@live.se
« Senast ändrad: augusti 14, 2012, 12:26:51 av HAM »


johan_r

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1544
    • Visa profil

HAM

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 77
    • Visa profil
  • Stad: bromma

johan_r

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1544
    • Visa profil
ok,synd, jag har ett indy annars ,nyshoppat och frächt , men det ligger på 23k + ca 1800 i frakt från säljaren i europa = 31k ink frakt till din dörr.

Så då är det inte lönt tror jag....


HAM

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 77
    • Visa profil
  • Stad: bromma
johan_r tackar för erbjudandet, känns inte super lockande, men det beror på att jag dels fått ett erbjudande på just detta bord samt att jag har lite tid på mig så jag känner mig inte jätte stressad.

Vem vet, den 13 september kanske jag ser det som ett super fynd när stressen infinner sig.

mvh hampus


johan_r

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1544
    • Visa profil

HAM

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 77
    • Visa profil
  • Stad: bromma
Uppdaterar med lite informtion.
Har fått en hel del intressanta mail som jag nu ska gå igenom,
Svarar på alla mail, verkar finnas fler indy 4 bord än jag förväntat mig i Sverige.

Uppdaterar även listan med spel denna gång i med de två titlar jag absolut helst önskar.

1 TOM
2 indy 4

Med vänlig hälsning,
Hampus


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12144
    • Visa profil
  • Stad: Borås

HAM

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 77
    • Visa profil
  • Stad: bromma
INK, dessvärre ej, därför det lockar, gillar temat gillar dock ej det gamla indy spelet då jag tycker den spel planen känns klaustrofobis

mvh
Hampus


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12144
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Ett hett tips är att du de facto provspelar innan köp då det inte direkt räknas som ett av de hetaste Stern-titlarna de senaste åren. Troligtvis även därför du fått gott om erbjudanden.  ;-)


HAM

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 77
    • Visa profil
  • Stad: bromma
INK
Ha ha kunde nästan ana att det kanske ej va någon super favorit, men samtidigt så håller jag fish tales som ett av de roligaste tittarna och det anses väll inte heller som någon super favorit.

Har lite betänke tid kvar så ngt stress köp lär det ej bli tal om, tackar för tipset ska se om jag kan hitta någonstans där det går att prov spela.

Mvh hampus


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12144
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Fish Tales är grovt förtalat pga av att vissa inte tycker att musiken är tillfredsställande under längre perioder. :-)

Gillar du Fish Tales borde du ju gilla original-Indy - det är samma designer och inte helt olikt i känslan.


HAM

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 77
    • Visa profil
  • Stad: bromma
Kan inte riktigt sätta fingret på vad det är som gör att jag ej trivs m original indy, har spelat det ett par gånger som ung, har kickat lite på youtube och ser absolut ej tjusningen med det bordet tyvär.

Allt känns så hop tryckt på ngt sätt
Mvh hampus


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12144
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Det är ju ett Widebody-spel dessutom!  ;-)

Men som sagt, provspela IJ4 ordentligt innan köp.


Purre

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2004
    • Visa profil
    • Flippergubben
  • Stad: Sollentuna
Har vårt IJ4 uthyrt f n och de som hyr det är tokigt nöjda. Tidigare kunder har också gillat det, nån vill t o m hyra det igen.
Så smaken är som bekant delad. Personligen föredrar jag dock WMS-spelet.

F ö kul med benämningen 'bord', det hör man inte så ofta :)


Tags: