Frispel

sedan 2001

Tips var ni kan köpa 7" 45-varvs vinyl-singlar

Pinballark

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1116
    • Visa profil
  • Stad: Kalmar
Som ganska nybliven jukeboxägare så har jag letat singlar på nätet.

Ebay kan givetvis ses som det ultimata när det gäller att hitta enstaka specifika singlar, men då kommer ju portot till på varje försändelse...vilket kan bli dyrt om man köper från många olika.

Så jag har letat efter någon platthandel för att köpa ett knippe skivor från en o samma säljare.

Vill bara tipsa om en helt fantastiskt bra engelsk sida.
Bra priser ca 1-3 Pund (ca 12-35:- st)
Porto ca: 55:- för 10 skivor
Leveranstid mindre än en vecka!
Fantastiskt bra skick på alla skivor jag hittils köpt.
Helt ok sortiment, även för oss som vill ha annat än 50 och 60-tal.

45 rpmdiscs

Fick idag hem lite välpackat godis...Status "paper plane", Nugent "Cat scratch fever", Bow wow wow "I want candy", UFO "Long gone", T.rex "get it on" M "pop muzik"...
Galet kul att köpa o fylla på jukeboxen med gamalt "knastrande" men otroligt välljudande godis :-)

Har ni bra tips på var man kan köpa vinyl-singlar så fyll gärna på med tips.
« Senast ändrad: juli 25, 2012, 23:36:36 av Pinballark »


EZL

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1017
    • Visa profil
  • Stad: Malmö
Vill man ha nyare vinyler så brukar http://hotstuff.se/ ha ett rätt bra utbud. Fast de går åt snabbt så klart.


cw

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1012
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Pinballark: påminn mig om vi skall på någon gemensam tävling så skall du få mina gamla vinylsinglar, har inte spelat dem på över 20 år men har burit med dem på ca 8 flyttar.


Purre

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2004
    • Visa profil
    • Flippergubben
  • Stad: Sollentuna
Om man vill ha kompletta kit med speciell/tidstypisk inriktning har Victoryglass intressanta paket med nypressade sjuor speciellt för jukeboxar.
Jag har inte köpt nåt ännu men vet de som gjort det och varit väldigt nöjda.
Annars är det ju väldigt kul att jaga ihop en samling själv på egen hand. Var på Myrornas för nåt år sen och skrapade ihop en snygg 80-talssamling för typ 5:- /skiva.
« Senast ändrad: juli 29, 2012, 01:06:13 av Purre »


Pinballark

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1116
    • Visa profil
  • Stad: Kalmar
CW...hur schysst som helst!
var i dina trakter i helgen (kollade springsteen) så det hade jag gärna stanna till för :-)
O visst Purre, halva nöjet är ju själva jakten, att hitta lite nostalgi här o där.


Tags: