Frispel

sedan 2001

Dr who

INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Men är det verkligen rätt plunger/link och coil stop du satt på där?  :-O


BeO

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 33
    • Visa profil
  • Stad: Furulund
Syftar du på den snygga lösningen med mutter och ståltråd? Den är utbytt nu :) Endast en av flera skumma reparationer jag hittat i detta spelet :) Eller är det någon annan du syftar på? Ser du något som är helt galet tar jag tacksamt emot infon, detta är det första spelet jag skruvat på så jag har dålig koll på hur sakerna SKA se ut. Allt du ser på före-bilderna är resultatet av tidigare ägares fixar.


Längst in i kabinettet hittade jag faktiskt en lös coil stop, tillsammans med en av skruvarna som ska hålla fast den. Plus en avbruten optodiod. Plus några skruvar jag ännu inte lyckats identifiera.


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Före-bilderna har jag inte kommenterat - av uppenbara skäl.  :-)

Tänke mer på att Doctor Who har den äldre varianten av plunger/link och coil stop:

http://www.parts4pinballs.com/product_info.php?cPath=159_20_12&products_id=411

http://www.parts4pinballs.com/product_info.php?cPath=159_20_29&products_id=6627

Det såg ut som att du hade de nya plunger/link monterade - och troligen även coil stop av samma modell - då blir vinkeln på flippern i aktiverat läge alldeles för liten.


BeO

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 33
    • Visa profil
  • Stad: Furulund
Om det är rätt eller fel har jag faktiskt ingen aning om, beställde ett kit från Best of Pinball :)

Länk

Gick på deras beskrivning. Men det skulle vara intressant om det är ett annat länkage som ska sitta där. Något man kan testa framöver när allt annat är på plats :)


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Ett bra tips för er som ska renovera flipprarna:

P4P.no har gått igenom och kollat specifikationerna till alla WMS-spel - deras prylar är rätt.

Best of Pinball är inte kända för att ha bra koll.  :-)


BeO

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 33
    • Visa profil
  • Stad: Furulund
Bra att veta, hade ingen aning :) gummikittet från BoP var inte helt korrekt. Saknade en 1 1/4" ring  och hade ett par 1 1/2" extra istället. Plus en massa av dom där små runda gummina som är så jäkla knepiga att få på stolparna :/ Tror att jag bara behövde ett i spelet, men det ligger 5-6 st i påsen.

Man kanske kan hitta något ställe där dom gör nytta, blockera outlanes t ex ;)


Jag lär beställa nytt länkage/coil stop från P4P så småningom, ska bli kul att se skillnaden :)


Luffaren

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 34
    • Visa profil
  • Stad: Torsås
Vad fick du för färg på gummina från bop?

Sitter det inte 5 sådana där små gummin på mini playfield? På stolprna runt dalek skotten?

Inspirerande bilder! :)

Tack för info ink skulle precis beställa


BeO

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 33
    • Visa profil
  • Stad: Furulund
Jag fick svarta flippergummin.

Det kanske det gör, tänkte inte på det då mitt mini playfield ligger undanstoppat i garderoben :) men kollar nu i manualen och där sitter mycket riktigt 4 gummin som jag helt hade missat. Tackar!


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Hos BoP väljer man själv färg på gummin / flippergummin. Kolla på flyern (på ipdb.org)om ni vill veta vad det (i de flesta fall) satt för färger på när spelet var nytt.


BeO

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 33
    • Visa profil
  • Stad: Furulund
Manualen säger svart, så det valde jag :) men beställde även röda för att testa om andan faller på.