Frispel

sedan 2001

Dr who

INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
BeO: Du får justera (klämma ihop) bladen i switchen med en mejsel eller liknande så de nästan har kontakt - brukar gå från undersidan utan att skruva loss dem. Kolla bara så att de inte sitter så nära att vibrationer aktiverar dem.

Spolar byter du bara om de är sönder. Och blixtflipprar är ganska bra på Doctor Who. Skotten långt ut blir lättare och kulorna rinner väl ändå mest i outlanes?


BeO

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 33
    • Visa profil
  • Stad: Furulund
@INK

Tackar för infon, får se om jag kan klämma ihop dom där bladen ikväll :)

Outlanes är oftast boven i dramat när bollen rinner, stämmer bra det. Men jag vill minnas att kulorna har en tendens att hamna mitt i hålet när dom släpps från mini playfield. Jag får prova mig fram när jag väl fått spelet spelbart igen :)


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås

BeO

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 33
    • Visa profil
  • Stad: Furulund
Ja visst har man, men ändå frustrerande :) även träffar på target mellan båda lock är benägen att rinna mellan flipprarna.


Luffaren

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 34
    • Visa profil
  • Stad: Torsås
INK: Nu har säljaren lämnat negativt omdöme om mig där han ljuger!

Sista mail jag fick idag löd:
Jag har väldigt svårt att tro att reparatören skulle ersätta en tredje part för en renovering som enligt mig är fullgod.

Med vänlig hälsning,

XXXX


Reperatör är Bo Åresjö vet inget om denna person och vill inte dra några slutsatser.
« Senast ändrad: juli 04, 2012, 17:09:41 av Luffaren »


Luffaren

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 34
    • Visa profil
  • Stad: Torsås
trippelpost
« Senast ändrad: juli 04, 2012, 14:24:05 av Luffaren »


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås

INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Jag och en kompis erbjöd oss att köpa båda spelen (var sitt) av honom innan för 18.000 kr - kanske lika bra att han tackade nej.  :-)


Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
Är inte helt förtjust i du anger komplett namn och ortsinfo för de du inte är nöjd med.

Jag förstår att du vill varna eftersom du inte varit nöjd med affären men när det kommer till saker som skick så är det ytterst subjektivt vad man man tycker och kallar olika saker. Du är inte den första och garanterat inte den siste heller som inte är nöjd med en affär.

När det går så här och det publiceras namn på olika parter så slutar det alltid att jag och SFS hamnar i kläm i onödan.

Det finns tyvärr inget smidigt sätt att hantera det här, inte via SFS iaf.

Jag ber dig att ta bort lite av informationen ovan så att man inte kan identifiera personerna från din postning ovan. Men du kan ju lämna tillräckligt information så att man kan känna igen dem om man råkar på dem i affärssammanhang.


Luffaren

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 34
    • Visa profil
  • Stad: Torsås
Tagit bort information så person inte kan identifieras. Vilket är synd.

I pokersammanhang är vi nogranna med att hänga ut scammare och bedragare med namn så att forumtråd lätt ska hittas vid googling på person och således varna andra men även sätta socialt tryck på personen i fråga.

Detta handlar inte om att vara missnöjd med affär utan rent lurendrejeri.
Nyrenoverat i fint skick, fullt fungerande betyder at att det ska gå och spela.
Vill man inte ens diskutera efter affär när säljare påpekar det inte går att spela
så är man inte ärlig person.

Då lagen inte är till mycket skydd vid sådana här affärer är det helt upp till den sociala gruppering som säljare/köpare tillhör att reglera detta via sociala påtryckningsmetoder. Att inte tillåta fulsäljare att outas på forumet tar bort dessa metoder och öppnar det helt för fulsäljare.

Lite 'tråkigt killen inte ville diskutera ens för han kommer tappa pengar på sitt tadera konto med -1 i ömdöme där enda ömdömet lämnat beskriver säljaren som en bedragare.

Hade inte ens tänkt ta upp det och redigerade min TS till att utesluta klagomål på säljare men INK hade ju redan koll på saken =)


Nog om detta. Nu är det dags renovera och vara glad! =)

Älskar ert forum Sonar. Tack för att jag fick redigera själv! Om min redigering inte är fullgod så redigera det efter eget önskemål. Vill inte att varken du eller sfs ska få skit.
« Senast ändrad: juli 04, 2012, 15:41:27 av Luffaren »


Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
Inte för att dra din tråd offtopic men det finns tyvärr fulköpare också som utövar fula metoder för att få pengar tillbaka eller rabatt vid efterföljade köp med hot om att hänga ut säljaren om den inte "lyder".

Problemet blir att veta vem som talar sanning och till vilken grad åsikterna går isär. Nu talar jag inte om just denna affär utan rent generellt.

Det är lätt att hänga ut någon vare sig säljare eller köpare i diverse sociala medier när man är missnöjd med en affär men likaväl som det kan vara ett kraftfullt verktyg så kan det missbrukas.

Jämför med lynchning om än virtuell form.


Luffaren

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 34
    • Visa profil
  • Stad: Torsås
Du har givetvis helt rätt Sonar. Det finns fula fiskar överallt.

Lynchning skulle jag dock inte jämföra det med utan snarare som etisk påtryckning och ett skapande av etiska normer för att lösa problematiken kring fångens dilemma.
Men sådant leder ju faktiskt ganska ofta till just lynchning =)

Jag ska verkligen inte grotta ner mig mer i detta, blir bara så lätt när spelet står här och jag inte kan röra det, en 20 årig dröm man inte får pilla på, lite som att sova med drömbruden och hålla fingrarna i styr. Jag har blåballe på  flippret helt enkelt och det kan ju få även den bästa ur balans..

Hela affären är för mig numera över och jag ska inte traggla er mer med min initiala besvikelse. Men när jag i framtiden lever frånskild med 24 flipperspel i sovrummet kommer jag hytta näven och klandra säljaren för att han ledde mig ner i träsket.

Jag tar en allmän fråga istället.

När jag skulle sätta fast benen så märkte jag att en av skruvarna var avbrytna inne i gängan i kabben så det benen kunde jag för tillfället bara sätta med en skruv. Spelar givetvis inte på det, men är det ok att det står så till jag borrar, tappar och skruvar ur den avbrutna bulten. Antar att spelet stått så i ett par år och att det går bra?

Snart kommer posten med, alltid spännande =)

Jag glömde även tidigare tacka dig ALF för ditt erbjudande och trevliga ord. Jag kommer garanterat komma förbi när jag ska norrut.

SONAR: Kan du ändra mitt användarnamn,? nu när jag tänker var aktiv på forumet känns det nuvarande smått retarderat och intetsägande..

Återigen ber jag om ursäkt för min negativitet.
« Senast ändrad: juli 04, 2012, 17:19:19 av Luffaren »


Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
Maila mig med förslag på nytt användarnamn så ska jag kolla om det är ledigt :-)


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Om du kollar från insidan så ser du benfästet - sitter med skruv eller spik - ett nytt kostar 25 spänn. Du kommer ändå vilja köpa nya fina bultar (á 10 kr) till spelen sedan så inhandla ett nytt fäste samtidigt.  :-)


BeO

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 33
    • Visa profil
  • Stad: Furulund
Någon som har koll på gummin till detta spel? Längst upp till höger på spelplanen, runt de tre bumprarna, sitter det en del gummin. På mitt spel har någon tidigare ägare valt att sätta ett vanligt gummiband(!) där ett gummi har gått av.

Det är den nedre delen av detta område, det horisontella gummit nedanför bumprarna. Är det någon som har en bild på hur det ska se ut här? Just nu verkar det som att det har suttit två överlappande gummin, men jag har en känsla av att ett längre gummi skulle kunna fylla samma funktion och någon har fusklagat en gång i tiden.

Hur ska det egentligen se ut?

Någon som ens förstår vad jag menar? :)