Frispel

sedan 2001

Display-köp

Lunk

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 220
    • Visa profil
  • Stad: Sundsvall
Tänkte beställa nya displayer o vill ha tips om billigaste siten inklusive frakt.
Tullavgiften ökar väl med värdet på sändningen?

Behöver minst 3st.
Nån som har nå tips?


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
För femtiondeelfte gången så utgår det MOMS, inte TULL på flipperdelar. Momsen är 25% av värdet (inkl. frakt) och posten som sköter förtullningen tar dessutom en hundring för jobbet.

SÅVIDA du inte beställer från land inom EU (t.ex. Tyskland eller England).  :-)

Alltså måste man jämföra priset på displayen, frakten samt eventuell moms. Om du menar DMD:

Slamtilt.se tar 1,895 kr plus 50 kr i frakt. Inget annat tillkommer. =

P4P.no tar 1,364 kr + frakt + moms (dock ej i lager just nu). = 1705 kr + frakt + 100 kr. Dvs samma pengar som hos Slamtilt.se

Marcospec.com tar ca 1,332 kr + dyr frakt + moms + 100 kr = glöm det.

Bestofpinball.de tar ca 1,320 kr plus frakt (dock ej i lager och kanske andra priser sedan).

pinballheaven.co.uk tar ca 1,660 kr plus frakt.

pinballcenter.eu tar ca 1.320 kr men har även dem slut i lager.


Så antingen köper du av Slamtilt (om han har i lager) eller så gör du som Johan R och försöker få till ett större samköp och pressar priserna på det sättet.  :-)


fitzroy

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1825
    • Visa profil
  • Stad: Bankeryd
Eller så shoppar du loss ett par billigt av mig, när mina färgskärmar dyker upp!?
Dock ej nya.
Matchstick Pinball


CKR

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1017
  • www.flippercenter.se
    • Visa profil
  • Stad: Torslanda
Mad-amusements.com har bra pris på dmd:er. 139 dollars plus det andra man får från USA, men det skall bli billigare än alternativen som finns i lager ovan.
www.flippercenter.se
flippercenter@gmail.com


LOP

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1444
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Jag köpte från MAD. Men vill man ha grejerna snabbt och utan ursäkter om översvämningar, e-mailproblem eller att hunden åt upp läxan bör man välja ett annat ställe


fitzroy

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1825
    • Visa profil
  • Stad: Bankeryd

Lunk

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 220
    • Visa profil
  • Stad: Sundsvall
Oj.
Känns som det borde kallas tull-avgift när man redan betalt dyr frakt vid beställning från p4p och sedan måste betala 650kr extra i "som det stod" frakt & tullavgifter när man skulle hämta ut paketet.

Men ursäkta missförståndet då.

Fitzroy: Har mailat dig.

Tack iaf för alla tips.


SAB

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 321
    • Visa profil
  • Stad: luleå
Undra om inte det kan vara värt att fråga om best of pinball har hemma iaf.
De har ju fått in en massa grejjor på senare tid och till och med varnat? för att alla saldon inte är up to date.
Jag har bla beställt 11 pin molex som skulle vara slut för ett tag sen.
Dessutom supersnabba, enkla och någorlunda billiga..


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Tull/Moms brukar det väl stå på Postens specifikation? Handlar man utom EM får man alltid räkna på detta på priset innan man jämför - lätt att tro att allt är billigare utomlands annars. :-)

P4P uppger alla priser Excl. VAT på sin hemsida och har en liten länk med följande text:

Citera
What is Value Added Tax (VAT)?   

Value Added Tax is a tax that is required to be paid by consumers that live in Norway. Since Parts 4 Pinballs is based in the Norway, the VAT applied to our goods is 25% for Norwegian customers. If you DO NOT live in Norway you DO NOT have to pay VAT to us. However we recommend you check what the value limit is on imported goods to your country so you can avoid to pay VAT on smaller orders. This info can usually be found at the customs website in your country. You can also check most European countries on VAT Europe.

The simplest way to be sure that you are viewing the price that would apply to you is to create a member account. Once you create an account with your correct address information, all you have to do is log into your account when you visit the store and you will automatically be shown a price inclusive or exclusive of VAT, depending on your country of origin.


StephenUSA

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 202
    • Visa profil
  • Stad: Kungälv
I have a few new vishay displays still in the original bags. I can sell them for 1500 sek each plus shipping if anyone is interested. They are located in Gothenburg area if local pickup is prefered.


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Själv så köper jag allt jag behöver från P4P då jag tycker att det är viktig att stötta ett bra företag som försöker hålla låga priser på spel m.m.

"Support your local pinball dealer" tycker jag.
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


Tags: