Frispel

sedan 2001

Genki Taikai-Borås Turnering 25/8

DDH · 148 · 28771

sic

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 76
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
SIC: Stefan Cederlöf anmäler sig
« Senast ändrad: juli 07, 2012, 00:03:05 av sic »


inwoods

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 94
    • Visa profil
  • Stad: Hägersten

SLI

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 21
    • Visa profil
  • Stad: Borås

MAO

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 4
    • Visa profil
  • Stad: mölndal

kissedin

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 188
    • Visa profil
  • Stad: Växjö
KDN, björn rydholm anmäler sig.
- LOOKS LIKE WE GOT US A CONVOY -


ike

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 85
    • Visa profil
  • Stad: Uppsala

DDH

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1083
    • Visa profil
  • Stad: Götet
Vi holl Genki Taikai i Lyons, CO i lordags och det var jattekul. 41 spelare var med i huvudturneringen och ytterligare 2 spelade bara i sidoturneringen.

Huvudturneringen vanns av Adam Lefkoff efter en rafflande final mot Kevin McCarthy. Da Kevin vann winners bracket var Adam tvungen att vinna 2 omgangar av best 2 out of 3, och det gjorde han. Tredje och avgorande rundan i andra omgangen spelades pa TZ. Sjalv vann jag 2 rundor utan en enda forlust och forlorade 2 raka utan en enda vinst och var ute. Sarskilt sista omgangen var neslig da jag bara behovde usla 29000 pa Abracadabra och rann med 27000. Jag kom 20e av 41 :(

Sidoturneringen kordes i ett simplare format da det var en del icke pinheads med i tavlingen. trettiotre personer deltog. For $5 fick man 2  fembollarsforsok pa Strikes and Spares. Ett entry per person. Sen registrerades ens hogsta poang och det utgjorde rankingen. Kevin Carroll vann med 602,000. Dagens lagsta poang var 32,000. Sjalv fick jag 280,000 vilket rackte till elfte plats.

Turneringen var jattetrevlig och verkade omtyckt av alla. Det var bara tva incidenter. En person valde Elvis 2 ganger i rad och det marktes inte forran nagra ronder senare, och samma person tryckte pa start pa Kiss och resettade en pagaende match (detta var inte en noob heller!). Annars flot allting pa ganska bra, och sarskilt i dom senare ronderna var det en del strategi inblandat i valjandet av maskiner.

En annan andring av formatet beslutade vi oss for: slantsingling vid starten av varje runda for att valja maskin eller turordning. I andra och tredje ronden fick forloraren av maskinen innan valja maskin eller turordning. Det verkade funka bra. Vad tycker ni? Skall vinnaren av slantsinglingen valja forsta och tredje spelet som det star i forsta inlagget, eller skall jag byta till den har varianten?


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås

matsholmquist

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 968
    • Visa profil
  • Stad: lindome
Torbjörn Angin, TON, från Mölndal vill vara med


sven666

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 262
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Jag och frugan kommer gärna, vi är inte så noga med att vara med i turneringen dock.

Sven - JNX
Emma - (okänt, aldrig fått skriva, än...)

vi kan ju vara med som utfyllnad om det behövs.. :)


Widar

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 9
    • Visa profil
  • Stad: Borås
WID, Mattias Widar, anmäler sig.
« Senast ändrad: juli 23, 2012, 15:45:06 av Widar »


MCR

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2214
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
En kontrollfråga bara: visst är det en endagstävling?
Alltså, tävlingen avgörs på lördagen och man kan boka tåg hem på söndag förmiddag utan att gå miste om något?
« Senast ändrad: juli 24, 2012, 14:12:51 av MCR »


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Japp, det är så det funkade i USA i alla fall. Det blir ju matchspel direkt - inget kval som tar tid.


DDH

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1083
    • Visa profil
  • Stad: Götet
Over here drog vi igang klockan 11 med registrering, ingen for registrering alls. Forsta rundorna drog igang runt 12 och vi var klara runt 21 pa kvallen. Sidoturneringen var klar innan dess.
Det ar en endagsturnering, men for dom som gar langt, sa blir det en lang endagsturnering.


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås

Tags: