Frispel

sedan 2001

Borås Pinball Open, 28-30 september 2012

INK · 345 · 87046

martin

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 178
    • Visa profil
  • Stad: boxholm
Det är nog en bra ide med icke offentlig poängvisning så behöver ju inte folk springa runt å vänta på å spela för å se vad dom andra skrapar ihop utan bara spela färdigt å lämna in lappen.

Men som sagt var hård på tiden har man satt en tid så är det det som gäller se bara till å försöka hålla spelen igång.
Tycker det är väldigt omanligt att redigera sina inlägg


matsholmquist

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 968
    • Visa profil
  • Stad: lindome
Tycker också det är bra med icke offentlig poängvisning. Det uppmuntrar närboende till att kvala på torsdag och fredag, vilket är bra för tävlingen i sin helhet. Likaså tror jag att många som kvalar på lördagen, lämnar in sina lappar snabbare.

Detta innebär i sin tur att kvalresultaten förhoppningsvis blir klara tidigare. Detta gynnar också tävlingen i sin helhet. För i och med att slutspelet i sidotävlingarna börjar redan på lördag kväll, behövs det ju viss tid att sammanställa kvalresultatn , så att alla kan se om de gick till slutspel eller ej och därefter infinna sig(för det är ju inte säkert att de som kvalade på torsdag/fredag och inte bor i Borås, annars är på plats på lördagen).


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12144
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Alltså.
Välj dina spel.
Spela ett försök på varje.
Spela igen där du tyckte att det gick dåligt.
Fyll på med där du tror att det behövs.
Klart.

Man kan också låta alla fylla i sina spelval när de kvitterar ut sitt score card. Då kan man släppa poängvisningen när alla är igång på lördagen. Ingen lär väl dyka upp efter 14.00 ändå.


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12144
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Sedan kan man ju hålla på sitt sista försök tills kvällen - bara man hinner innan kvalet stänger.  ;-)


martin

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 178
    • Visa profil
  • Stad: boxholm
Ink först kommer du med en bra ide sen klantar du till det med sista inlägget.

släpp poängvisningen när kvalet är slut så behöver inte folk tjuvhålla sina försök tiden blir ju alltid knapp det borde du väl veta snart
Tycker det är väldigt omanligt att redigera sina inlägg


MCR

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2214
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Ja kan ju vara värt att prova (hemliga poäng tills kvalet är slut alltså ) trots allt även om lite kvalspänning kanske försvinner?! Tiden brukar ju mycket riktigt bli knapp, så allt som får tävlingen att flyta på i bra tempo är värt att fundera på. =)

Och självklart vara hård med tiden. Står det 22.00 så får man inte påbörja några nya spel efter 22:00, oavsett om man har fickan full med outnyttjade försök.
« Senast ändrad: september 27, 2012, 14:33:39 av MCR »



CC

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1248
    • Visa profil
  • Stad: Rydboholm
Oavsett hur vore det bra om slutgiltigt beslut i frågan finns "anslaget" kl 18:00 idag så alla vet vad som gäller när man börjar kvala ?!
"Varning! Vissa av mina inlägg kan innehålla spår av sarkasmer och ironi! Nötter kan sätta sådant i halsen."


MCR

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2214
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm

BAT

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 192
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Finns det plats för 1 till om jag lyckas ta mig till Borås?


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12144
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Vi har alltid plats för fler.  :-)

En bra kompromiss är ju att släppa poängen när alla valt sina spel - hur försöken fördelas mellan dessa gör väldigt lite på resultatet - speciellt med tanke på att de allra flesta kör 2+2+2+3-fördelning.

Håller man bara stenhårt på 22.00-avslutet så lär kvalet flyta på finemang. Betänk också att slutspel i Classic / Split börjar 20.15 - så det går inte att ens vänta tills 21 med att dra sina sista.


BAT

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 192
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm

CC

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1248
    • Visa profil
  • Stad: Rydboholm
Om poängen nu ska matas in i systemet fortlöpande (som vanligt alltså) kommer ju ändå ett antal personer iallafall kunna se poängen och ställningen.

Konspiratorisk som jag e tycker jag därför att man bör hålla det öppet för samtliga inte bara poänginmatare.(och deras lierade / vänner / buksvågrar / fruar osv)

Alt e ju att spelarna kommer med scorekorten 21:30 , vilket ju e helt värdelöst för arrangören......
"Varning! Vissa av mina inlägg kan innehålla spår av sarkasmer och ironi! Nötter kan sätta sådant i halsen."



INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12144
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Egentligen är det ju bara att ha skärmarna släckta på lördag förmiddag tills alla är på plats och har gjort sina val - sedan påverkas inte systemet nämnvärt längre. Då matas det inte heller in några nya poäng innan dess.


Tags: