Frispel

sedan 2001

Transformers LE pris

macflipper

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 90
    • Visa profil
  • Stad: tenhult
Någon som vet vad det skulle kosta att köpa ett Transformers LE ?


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Då det är ett nytt spel och bara finns i en begränsad upplaga så är de troligen dyra. vilken typ av Limited man än väljer, om jag mins rätt så gjordes det väl 250 ex vardera av Autobot resp. Decepticon, sen gjordes det 500 ex med mixversionen.

De kostade väl ca 60000:- så jag misstänker att om nån skulle få för sig att sälja sitt sällsynta ex. så lägger de säkert på 10-20.000:- på ursprungspriset.
« Senast ändrad: maj 19, 2012, 17:43:06 av Bally »
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
De kostade "bara" 10-12k mer än Pro-versionen - alltså ca 50k.

Att någon skulle få 60-70k för ett TF LE ska bli intressant att se.  :-)


sinatra

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 242
  • PinballViking
    • Visa profil
  • Stad: Kongsberg
Spørsmålet er vel ikke hva man klarer å selge et TFLE for. Spørsmålet er heller hvor mye du må betale for at noen vil selge.

I Scandinavia er det bare solgt fire Transformers LE. To i Danmark, ett i Sverige, og ett i Norge.


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
INK det brukar vara normalt att det läggs på 10-20K när ett nytt sällsynt spel säljs på Ebay. När jag skriver sällsynt så menar jag i det här fallet en limited version.
Jag får ibland känslan av att en del beställare av lim.ed. spel beställer ett spel bara för att göra pengar på det.
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas



INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås

ALF

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2149
    • Visa profil
  • Stad: Läckeby
Eller också får man väl höra av sig till Ole, eller direkt till Stern. Tror inte det finns något som skulle kunna hindra Gary Från att hitta på ännu ett LE tema och köra 250 spel till om han vet att det finns avsättning för det. Förde de inte fyra eller möjligtvis fem vändor av LOTR inkl. LE.
Play a real game, play pinball


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Det är skillnad på vanliga spel och limited. De heter "limited" av en anledning. Så jag tror inte att Gary kommer att tillverka fler LE limited. Jag misstänket starkt att Sterns gräns för limited är 1000 spel. Tror till och med att jag har läst det nånstans.

Det är väl troligen därför premium klassen har kommit, för att de ska kunna tillverka flera flipperspel med lull lull, men ändå kunna ha en begränsning på Limited.
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


Tags: