Frispel

sedan 2001

Super Classic Pinball Open - Utvärdering

matsholmquist

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 968
    • Visa profil
  • Stad: lindome
Hej

Utlovade en utvärdering av tävlingen och här kommer den.

Först och främst vill jag tacka alla deltagare. Eftersom det var första året tävlingen arrangerades och den därmed kunde vara behäftad med barnsjukdomar, sattes startavgiften till 0:-. Döm därför om min förvåning när jag plötsligt erhöll en hel skokartong full med sedlar i form av frivillig startavgift. Jag blev faktiskt rörd!

Glädjande nog verkar tävlingen i sin helhet ha uppfattats positivt och den kommer därför att arrangeras på nytt. Tävlingsdatum 2013 blir lördagen den 5/1. En tråd för anmälningar kommer att läggas ut runt mitten av november.

Upplägget 2013 kommer att vara i stort sett detsamma som 2012. Även om alla - inklusive undertecknad - verkar vara överens om att fem kulor per serie är att föredra, så går ju slumpmomentet att motverka genom att genomföra tävlingen på fler spel, så att antalet kulor totalt blir fler. Det kan alltså bli kval på 6 spel x 2 serier x 5 kulor = 60 kulor eller 8 spel x 2 serier x 3 kulor = 48 kulor. Det som fäller avgörandet är var tävlingen arrangeras, men det återkommer jag till. Frikulornas vara eller inte vara har ju också ventilerats, men det känns som om de uppfattas som en "kul grej", eftersom de inte brukar förekomma någon annanstans.

Följande ändringar är dock definitiva:

1. Ölen får inte ta slut.
2. Även om kvalspelet sker på 3-kulorsserier, skall slutspelet spelas på 5-kulorsserier.
3. I slutspelet får spelarna inte välja spel utan dessa skall vara utlottade i förväg.
4. Det skall även arrangeras en sidotävling med Classic-spel (dvs. ej EM-spel).

Välkomna tillbaka  2013!


Tags: