Frispel

sedan 2001

Flax Flipperi Showdown

INK · 88 · 10719

INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås

Lin

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 41
    • Visa profil
  • Stad: Korsberga
Tack Jonas =) Mm det gick ju riktigt bra där ett tag och kul var det...


KO

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 672
  • Muu
    • Visa profil
  • Stad: Alingsås
Kul tävling JAX! Roligt med matchspel hela vägen, jag hoppas det blir fler sådana tävlingar framöver :)

Gött käk och trevlig servitris/prisutdelerska och allmänt trevlig stämning (trots några spontana vredesutbrott från mig).


BHZZ

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 129
    • Visa profil
  • Stad: skepplanda
Mycket tarvligt kommer hjärna nästa gång


WIZ

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 369
    • Visa profil
  • Stad: Köbenhavn
Er du vimmer en cool tourney!

Selv om det føltes usædvanligt hårdt at tabe denne gang - og både i Main og Classics blive kørt af banen inden finalerne - så var det godt at se virkelig stærkt spil særligt fra CC og KO. KO så stærk ud hele vejen - og CC spillede uhørt kalt også i Classics hvor jeg aldrig fik et ben til jorden mod ham.

Men når nu stemningen var så helt uovertruffen god med en fantastisk vært i JAX og masser mad, drikke og dejlig tung musik - ja så tørrede tårrerne hurtigt! :-)

Tak for en formidabel turnering JAX, INK og alle I andre som må ha hjulpet til. Vi ses helt definitivt næste år - men der kommer danskerne forberedt! :-)

Mads / ELK


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås

CC

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1248
    • Visa profil
  • Stad: Rydboholm
Jag mötte danskt i både classic (ELK) och main (MIK) , svensk seger 2-0.
Räcker som landskamp tycker jag ;)
"Varning! Vissa av mina inlägg kan innehålla spår av sarkasmer och ironi! Nötter kan sätta sådant i halsen."


@jax

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 169
    • Visa profil
  • Stad: målsryd
Stor TACK till alla o allt som gjorde att flax flipperi blev sant.


@jax

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 169
    • Visa profil
  • Stad: målsryd
OJDÅ, Nästan glömde o gratulera vinnare. CC i MAIN o MUH i CLASSIC. Bättre sent än aldrig.


cw

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1013
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
riktigt kul spelträff.
en riktig höjdare, detta spelsystem som användes.


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Det är så de stora pojkarna gör på IFPA - fast längre och med större slutspel förstås.


matsholmquist

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 968
    • Visa profil
  • Stad: lindome
Vill med dessa rader, om än något sent, tacka för en mycket trevlig tävling!

Spelformen är mycket rolig. Inte nog med att man aldrig får slappna av, utan man får dessutom träffa väldigt mycket nya spelare.

Det var dock en sak, som jag tyckte var extra intressant med den här tävlingen och det var arrangörernas information (via INK) om att maskinerna inte alltid kommer att vara i superskick och att de som inte kunde leva med det, skulle dra tillbaka sin anmälan.

Jag kan visserligen bara tala för mig själv, men för mig är det själva tävlandet - dels tävlingsmomentet men också att få komma iväg och träffa likasinnade - som är det viktigaste. Att maskinerna inte är i superskick är med andra ord något som jag kan leva med och nu när man i Målsryd vågat säga detta, finns det kanske fler potentiella arrangörer som vågar ta steget att arrangera nya tävlingar.

Skicket på maskinerna i Målsryd, tycker jag, var helt okay och jag kommer gärna tillbaka!


EZL

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1017
    • Visa profil
  • Stad: Malmö
En riktig flipperspelare spelar bra även på något trasiga maskiner, på samma sätt som en bra fotbollsspelare kan spela bra även på lerig grusplan.

Givetvis är det mer balanserat/bättre/roligare att spela på mint-condition maskiner precis som att välklippta gräsplaner i solsken är att föredra. Men så länge det rör sig om inte alltför prestigefyllda tävlingar (PAPA/IFPA/SM-nivå ) så tycker jag, som sagt, att en bra flipperspelare ska tåla en del defekter. ;-)

(OBS! Detta kommer ej att hindra varken mig, eller någon annan, att skylla på att "den där glappande bumpern gjorde så jag missade kvalet" ) ;-)

edit:
å ) utan mellanslag = å)
" ) utan mellanslag = ")
??
« Senast ändrad: april 26, 2012, 21:40:47 av EZL »


Tags: