Frispel

sedan 2001

Williams IJ

Liljeqvist

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 705
    • Visa profil
  • Stad: Påskallavik
Tycker det funkar till en viss del men när det blir som ovan och man måste ta till google translate och inte det fungerar heller då är det bara jobbigt. Om nu alla danskar kan skriva på svenska varför inte göra det på en svensk sida?
Risken finns ju att fler liksom jag skiter i att försöka lista ut vad det står och då missas ju själva grejen med ett foruminlägg. Vet att det finns många som förstår allt men jag gör det inte och jag tror säkert det finns fler än jag som inte förstår allt.
Winners dont use drugs


macflipper

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 90
    • Visa profil
  • Stad: tenhult

INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Om en säljare inte vill göra sin annons tydlig nog drabbar det nog mest honom själv.  :-)


CKR

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1017
  • www.flippercenter.se
    • Visa profil
  • Stad: Torslanda
Jag förstår verkligen inte resonemanget. Varför skulle alla danskar kunna skriva på svenska? Och ifall man nu inte begriper allt, så kan väl bemöda sig med att fråga. Man kan väl inte vara hur inskränkt som helst. Det är  inte alla som förstår engelska heller. Tycker ni att inlägg på engelska också ska förbjudas då?
www.flippercenter.se
flippercenter@gmail.com


MAW

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 679
    • Visa profil
  • Stad: Färjestaden
Jag håller med Liljeqvist till viss del.
Alla får väl lära sig engelska i skolan? Danska? I så fall så måste jag skolkat för att spela flipper de lektionerna. Det som retar mig mest är de annonser där man inte ens orkar klämma fram i vilken valuta man förväntar sig att få betalt i.


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Är inte det här fortfarande en salutråd??
Kanske ska ta diskutionen om olika nordiska språk till en egen tråd.
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


GHS

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 78
    • Visa profil
  • Stad: Götene
Personligen älskar jag den nordiska förbrödringen ;-) både här och i andra sammanhang och stör mig ofta på nordbor som envisas med att snacka engelska istället för att använda vårt gemensamma språk :-/, finnar kan jag väl förlåta =) och visst kan det vara jobbigt med danskar som snakker hurtigt i synnerhet om de regner :D Men menar ni verkligen seriöst att det skulle vara obegripligt att läsa de språken?


rippus

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 68
    • Visa profil
  • Stad: Enskededalen
Håller också med bla Liljeqvist och Maw, i synnerhet vad det gäller prissättningen i annonserna. Det är väl inte så svårt, pris och valuta om inte SEK används.


Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
Vi lägger ner snacket nu grabbar, inget snack i köpes/säljes trådarna.

Dennis, du kan starta en ny tråd om du vill


Tags: