Frispel

sedan 2001

nästa önskemål

RobertH

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 172
    • Visa profil
  • Stad: Höllviken
Hej

nästa önskemål utav nästa flipper stern ska göra tycker jag ska handla om amerikansk fotboll


MoneyMan78

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 5
    • Visa profil
  • Stad: nybro
stern borde göra ett UFC flipper tycker jag!


ACE

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 247
    • Visa profil
  • Stad: Sundsvall
Som UFC-fan så håller jag med dig MoneyMan. Vet inte om marknaden är mogen för det (än) dock.


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Nä nästa tema som Stern bör ha ska vara pinball.
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


RobertH

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 172
    • Visa profil
  • Stad: Höllviken

RobertH

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 172
    • Visa profil
  • Stad: Höllviken
än så länge har du inte lyckats sedan med rolling astones ifrån 2011



DDH

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1083
    • Visa profil
  • Stad: Götet
Zombies later helt ok. Avengers later ocksa ganska bra, om an bara for att det kanns dags att se Hulken pa ett flipper igen. Tank er LE versiner baserade runt enskilda karaktarer!

The Hobbit ar jag mindre intresserad av da stilen ar sa lik LOTR.  Skyfall, nya Bondfilmen, hade inte varit fel. Futurama! Toy Story, Alice i underlandet. Osv.


EZL

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1017
    • Visa profil
  • Stad: Malmö
Tror ju inte de gör ett Zombies när Ben Heck håller på med sitt. Eventuellt om de fixar licens på "World War Z" som är på väg att bli film.
The Walking Dead är ju en variant, men det är för smalt.

Avengers (stor marknad) och The Hobbit (liknande LOTR som blev ett populärt stern-flipper) är väl i stort sett givna om de kan få licenserna utan för stora smärtor. Där efter tycker jag det är riktigt svårt att gissa utan ledtrådar.

Finns det kanske några stora TV-serier? Idol-koncepten kanske, men det är väl på väg att dö ut? Skulle själv vilja se Game Of Thrones men det är väl för smalt.

Apropå, så vet jag inte hur stor Tyskland är som marknad längre för Stern, men om den är stor: Varför kom det inget rejält fotbollsflipper under VM 2006?


JFK

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 411
    • Visa profil
  • Stad: Trollhättan
Själv ser jag nog hellre att JJP lägger beslag på The Hobbit-licensen, då det alltid är intressant att se vad olika tillverkare kan göra med "samma tema".

Allra helst hade jag väl sett ett spel baserat på Blade Runner, men risken att ett sånt släpp skulle ske är nog obefintlig.

Harry Potter eller Prometheus skulle väl annars funka ganska väl. Det förstnämnda hade väl dock även det lämpat sig bättre för JJP då temat är som klippt och skuret för ett spel av widebody-storlek.


fitzroy

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1825
    • Visa profil
  • Stad: Bankeryd
Zombies ligger i tiden,så varför inte Resident Evil?
Tillräckligt med skräck & action samt urläckra Milla Jovovich
att vila ögonen på!
Matchstick Pinball


mdungan

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 320
  • le för helvete
    • Visa profil
  • Stad: Boxholm
Jag skulle nog hellre se att de gjorde något annat kul... typ där man möts mot varandera head/head (ja jag vet att det finns redan men ett mer utvecklat)... eller maskiner som är kopplade mot varandra och på tid typ som NBA Fastbreak som går att länka.
Mmm... jag är elak och grinig ---> le för helvete.


Svante

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2389
    • Visa profil
  • Stad: Bromma

Gator

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 85
    • Visa profil
  • Stad: Sävedalen
WWII tema med luftstrider mellan mustang/messerschmidt, tanks, kanoner, Pearl harbor, ubåtar, sjöstrider etc. Det borde finnas hur mycket som helst inom det, med tanke på hur mycket filmer som gjorts.
AC/DC LTBR, AFM, BtDK, CC, CV, CftBL, FH, LotR LE, MM, MB, SS, TAH LE, TotAN, TOM, TZ.


mdungan

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 320
  • le för helvete
    • Visa profil
  • Stad: Boxholm
Gator... JA :).
Mmm... jag är elak och grinig ---> le för helvete.


Tags: