Frispel

sedan 2001

EPC 2012

Pal · 218 · 23174

Pal

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1760
  • I speak TCP/IP
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
This message is just for asking you to spread out EPC 2012 dates, so the people may start to make plans. As said, it will be on September 14-16. We'll have national teams competition, classics and main tournament. Here at Spain there are many fans whose pinball "golden memories" are related to EM pins, therefore with the inscription, whose amount is yet to be determined, you earn the right of participating in both classics and main tournament. Thus this means that classics competition will have more a tournament format that the usual "pay per play" of former EPCs. And expect most (if not all) classic pins to be spanish, in fact here we own very few EMs made outside our frontiers.

We're working to have a website online in one month or so, and the inscription should be starting about the 3rd week of march, if there are no problems.

Josh and Martin, please, give notice of the tournament in your websites. Martin, the address of the venue is Paseo de la Chopera, 14  28045 Madrid . (It's the old Madrid's slaughterhouse :P , used since 1996 as cultural complex)

Most of the tasks (rules, schedule, etc) are yet to be completed, but if you want ask anything don't hesitate doing it.

Regards,
Inderman


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Undrar om det blir en seriös tävling eller en Kalle Anka tävling.
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


CC

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1248
    • Visa profil
  • Stad: Rydboholm
Kan inte Du Danne arrangera en tävling snart , en sån där seriös tävling och lägga ribban för övriga tävlingsarrangörer i Europa ?

;)
"Varning! Vissa av mina inlägg kan innehålla spår av sarkasmer och ironi! Nötter kan sätta sådant i halsen."


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Det finns det andra i Sverige som gör, jag har inte tid med sånt.

Men hittills så tycks det bara bara vi, holländarna och USA som kan göra stora tävlingar utan kalkon-inslag.

Titta bara på EPC senaste 4 åren, förra året gick det så långt att till och med Josh kontaktade fransoserna och sa till att om det skulle bli Whopperpoäng så fick de fan skärpa till sig.  
De där jäkla grodätarna hade kopierat den engelska Kalle Anka tävlingen 2008 som Martin Ayob ordnade.
« Senast ändrad: februari 16, 2012, 21:35:53 av Bally »
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


CC

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1248
    • Visa profil
  • Stad: Rydboholm
"Vi" ??
Du har ju inte tid ?

Tycker bara det alltid gnälls så förbaskat på arrangörer och tävlingar.

:)
"Varning! Vissa av mina inlägg kan innehålla spår av sarkasmer och ironi! Nötter kan sätta sådant i halsen."


MCR

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2214
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Christer: Det förekommer säkerligen massor med rent gnäll på allt möjligt, men även relevant kritik. Om tävlingar ska kunna förbättras måste de ju få feed back, både få höra vad som var bra och vad som var mindre bra.

Att köra en ensets fyrmannamatch som semifinal i ett EM är exempelvis ett tvivelaktigt beslut. Detta för att resultatet blir lite för beroende av slumpen.
Eller (som i England) att minska slutspelsfältet från 32 direkt ner till 8 spelare.

Just vad gäller EM (och även SM och VM) tycker jag nog det ska vara lite ordning på torpet, just för att det är en så stor och "viktig" tävling.

I "vanliga" tävlingar kan arrangörerna däremot få freestyla lite mer för min del.

Och lågstadieargumentet: "Men gör bättre själv då!" höll knappt ens på skolgården när det begav sig. :-)
« Senast ändrad: februari 17, 2012, 09:18:47 av MCR »


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Ett set, 3 kulor, classicspel (i något fall) - om rätt ska vara rätt.  ;-)


MCR

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2214
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Ja det var så det blev va? Tror ursprungliga tanken (före proteststormarna och IFPA:s örontagning) var en ensettare fyrmanna. Var inte England inne på det också ett tag?!
Nåja, hur som helst tycker jag det ibland finns anledning att kritisera lite. Sedan kan man ju göra det mer eller mindre konstruktivt.


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Det blev fyrmanna, men på Fathom (för bl.a. Jörgen) - i alla fall i kvarten.

Sedan blev det bäst av tre i semifinal. Dock förstår jag inte alls traditionen att sedan köra finalen på en omgång - vare sig det är 3- eller 5-kulors.


MCR

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2214
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Nej, det håller jag helt med om, och den grejen är vi svenskar delvis skyldiga till.

Vi körde det i EM 2007 i Stockholm (fembollars ensettare på MM), och anledningen till det var för att vi hade tyckt det blev så spännande i finalen i DPO året innan där vi var fyra stycken som körde en femkulors på No Fear. Några gick på multibollstrategien medan andra av oss körde modes och det blev rafflande. Det är också enda gången det har blivit rafflande såvitt jag förstår.

Jag tycker absolut att det är mycket bättre, mer rättvist och mindre slumpigt med (minst) bäst av tre.


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Modes alla gånger på 5-kulors NF - det ger så mycket mer när man kommer fram till det "gottiga".  ;-)

Amatören JG drog in 10 miljarder+ när han testade funktionen på mitt NF som ska vara med i sidotävlingsslutspelet nästa helg. Jag tappade räkningen på antalet 200M-jackar under Meet Your Maker...


CC

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1248
    • Visa profil
  • Stad: Rydboholm
Mats, du har naturligtvis rätt i sak , klar man ska komma med feedback på tävlingar o.dyl.
Tyvärr finns det så många som bara - och alltid - ska klaga , utan att komma med just det där konstruktiva , eller de här som alltid vill vara med på tävling utan att vara t.ex arrangör , och i slutänden gnälla om hur dåligt det var........
"Varning! Vissa av mina inlägg kan innehålla spår av sarkasmer och ironi! Nötter kan sätta sådant i halsen."


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Jag talade Med Auyb månader innan Em i England om att det var ett ett dåligt slutspel a la lotteri = Kalle Anka.
Hans enda svar var att "så har vi alltid gjort".
Vad är det för ett jävla svar, den mannen kan inte ta till sig konstruktiv kritik.
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


KO

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 672
  • Muu
    • Visa profil
  • Stad: Alingsås
Det kan ju säkert, till viss del, bero på hur kritiken levereras. Känner man sig påhoppad reagerar ju somliga som att då gör jag fanimej som jag vill bara för att...
Inte för att jag vet hur du uttryckte dig dock.

För övrigt bör alla Fireballspel skrotas.


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
KO för den där sista raden så är du numera på min Svarta lista.
;-)
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


Tags: