Frispel

sedan 2001

Spiderman: skumt beteende Sandman VUK

ACE

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 247
    • Visa profil
  • Stad: Sundsvall
Jag tycker att Sandman VUK:en beter sig lite skumt på mitt Spiderman. Vet inte om det är inbillning men jag tycker det händer oftare nu än tidigare.

Saken är den att en boll ganska ofta spottas ut för tidigt i samband med en lock eller att ett mode ska starta. Den väntar inte in vad som händer på displayen så att säga. Ibland är timingen korrekt men ofta inte. Någon enstaka gång så ligger bollen dock kvar så länge att det blir en ball search vilket är lite irriterande om man startar ett mode där tiden räknar ner. Nån som har nån aning vad detta kan bero på eller upplever samma sak på sitt SM? Jag har inte felsökt nån hårdvara ännu annat än att konstatera att spelet inte ger nåt felmeddelande för detta. Är det möjligt att det är mjukvarurelaterat när det är så olika från gång till gång? Jag har senaste mjukvaran installerad.
« Senast ändrad: februari 11, 2012, 12:57:08 av ACE »


ACE

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 247
    • Visa profil
  • Stad: Sundsvall
För eftervärlden redovisar jag lösningen på mitt problem som jag upptäckte av en slump. =)

När jag har startade upp spelet igår så lät jag det stå i attract mode en liten stund innan jag började spela. Då uppstod inga av mina tidigare problem. Jag brukar normalt börja spela nästan direkt och spelet är inställt på snabb uppstart. Samma sak idag. Väntar lite innan spel och problemet är ett minne blott. Min högst ovetenskapliga slutsats är att det är någon kontroll i mjukvaran som inte hinner slutföras när jag är så snabb att börja spela och att det är därför VUK:en beter sig konstigt. Nu har jag dessutom för säkerhets skull ställt om spelet till "vanlig" uppstart så att spelet får göra alla tänkta kontroller.


Tags: display  lock