Frispel

sedan 2001

Hur bär ni er åt?

MAW

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 679
    • Visa profil
  • Stad: Färjestaden
Ha en hobbyekonomi som är skild från hushållsekonomin.
I början så skyllde jag på ALF och SLJ och påstod att det var spel jag hade lånat. Nu mera aå har hon kapitulerat så nu har jag fritt spelrum.


glas claes

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 190
    • Visa profil
  • Stad: lerum
Se till att frugan har en egen hobby så
hon inte behöver vara avundsjuk för att du har en


cw

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1012
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Nu när jag läser tråden så anser jag mig lyckligt lottad.

Anekdot: Jag sitter å kikar på nätet. Kollar på ett LOTR och utbrister
 -Kom å kolla på detta.
 Frugan kommer och kikar och säger - Vad är det?
När jag som Piff å Puff på julafton börjar orera så frågar hon mig
-Vill du ha det?
Jag svara Ja och då säger hon
. Åk å köp det då.

Hon har aldrig varit besvärlig då jag har köpt spel.
Däremot så har hon skällt på mig då jag sålde LOTR och det finaste AFM jag någonsin sett.
Jag var tvungen att försvar mina försäljningar!!!

Kan bara säga, Faan va bra jag har det.
Så vi har nu hängt i hop i snart 16 år och som det verkar nu så fortsätter vi på detta spåret


rasmadrak

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 373
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Jag bygger ett flipperspel i vardagsrummet och det är helt ok för tjejen. Slå det ni... ;)
Robert Bjärmyr


CRS

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 202
    • Visa profil
  • Stad: Ljusdal
Jag kan väl göra ett försök att slå den då..

Min fru har lovat att tatuera flipperknappar på höfterna när vi firar 10-årig bröllopsdag. Shack matt. :-P


Pal

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1760
  • I speak TCP/IP
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Ett icke förhandlingsbart krav när vi flyttade ihop var en trea. Faktiskt inte för flipprens skull, utan för att hon inte ville ha mina datorer i vardagsrummet eller sovrummet. Med åren så har datorvärlden blivit molnbaserad och virtualiserad, så nu räcker det med en laptop och en fet server med virtuella burkar på.  Alltså byttes datorerna ut mot flipper med tiden.

Så länge de står i mitt rum så är det ju inte hennes problem. Så länge jag ljud- och luktisolerar, så kan jag ha en flock kor inne i mitt rum om jag vill. Numera har vi en fyra, eftersom hon ville ha ett gästrum. Våra mödrar turas om att bo där, varsin gång om året... Skaffar vi barn, så får det bli en femma (eller så får morsan sova i soffan en gång om året).

Vad gäller pengarna, så är svaret enkelt. Köp spelen för dina egna pengar. Om du inte har några egna pengar, så har jag full förståelse för att hon har synpunkter på vad ni gör med era gemensamma pengar. Dock finns det argument även där - flipperspel är den bästa investeringen jag har gjort (mest eftersom det är den enda investeringen som inte har gått med minus).


SAB

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 321
    • Visa profil
  • Stad: luleå
Jag hade lite problem att motivera mitt andra spel men då jag försöker vara diplomatisk och lyssnande så körde jag lite på glaes claes stil, fick frugan att återuppta hennes syhobby som legat i träda sen barnen var bebisar(några år). Sedan har jag röjt upp och ordnat  hennes 'skrubb' INNAN jag byggde ut för ett hobbyrum. Har bara ett spel i vardagsrummet numer och vips,, nu spelar hon tom själv ibland... Och börjar tala om att jag borde köpa mer roliga spel utan monstertema. Ska bli!


dri

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 270
    • Visa profil
  • Stad: Santa Cruz, CA
The International SFS Pissing Contest is over, we have a winner: CRS! :)


BUD

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1412
    • Visa profil
    • Hulabeck Mediabyrå
  • Stad: Göteborg
Har man inte insett det innan, så inser man när man läser denna tråd att flipper har ganska få kvinnliga utövare.
Lyckan är en tänd modelampa.


CC

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1248
    • Visa profil
  • Stad: Rydboholm
+1 CW , känner igen mig helt.

Förstår inte att detta kan vara ett problem, vill man eller kvinna ha en hobby och har ekonomi o plats för den så ser jag inget problem ?
Börjar man dock tarva av gemensamma utrymmen o gemensamma pengar så kan jag ha viss förståelse för gnället-
"Varning! Vissa av mina inlägg kan innehålla spår av sarkasmer och ironi! Nötter kan sätta sådant i halsen."


Fritte

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1073
    • Visa profil
  • Stad: Värnamo
Självklart måste flipper ekonomi och hushålls ekonomi hållas isär.


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Öh?

Hushållsekonomin ÄR flipperekonomin.



Parentes:

Citera
Självklart måste flipper ekonomi och hushålls ekonomi hållas isär.


Friskrivning från särskrivningen? :-D


andhal

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 580
    • Visa profil
  • Stad: Täby
Jag tillhör nog också de med relativ tur.
Min frus ointresse för flipper är massivt.. men när jag står och hoppar och stammande som ett barn berättar om det senaste köpet så klappar hon mig bara lite kärleksfullt nedlåtande på huvudet och säger:- ja,ja, det blir nog bra, bara du är lycklig!":-)

Anders
"-Where is my base?- I wanna jam!"


sinatra

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 242
  • PinballViking
    • Visa profil
  • Stad: Kongsberg

stoffe-74

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 39
    • Visa profil
  • Stad: Skultuna
Just nu står det 5 spel i vardagsrummet... Allt annat är utslängt därifrån... Och ett spel mitt på köksgolvet som jag håller på att renovera.

Och tjejen säger ingenting... Bara hon får vara med å spela lite...

Håller även på att bygga ett separat hus som ska få agera spelhåla. Det ska bli riktigt kul att inreda med ännu flera spel!

Så några problem att skaffa flera är det inte här heller... :-)


Tags: