Frispel

sedan 2001

Vilket flipperspel ska jag köpa?

Bizzi63

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 1
    • Visa profil
  • Stad: Österskär
Hej, ämnar köpa ett flipperspel till min man som fyller 50 om några veckor. Är novis inom området så alla tips är välkomna. Han gillar sport. Jag såg en annons på blocket om ett flipperspel som hette WC1994 (VM i fotboll) för 15.000 - kan det vara något? Hjälp tas tacksamt emot snarast.


EZL

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1017
    • Visa profil
  • Stad: Malmö
Gissar att det är den här det pratas om?
https://www.blocket.se/stockholm/Flipperspel_37614340.htm?ca=23_11&w=3

Det går säkert att hitta både lite billigare och lite dyrare, men om det verkligen stämmer med "Nyservat" och "toppskick" kan man absolut göra mycket sämre köp.

Vet inte hur roligt det är "i längden" om man bara står hemma och nöter på bara den maskinen i åratal, men det gäller ju de flesta flipperspel. Själv tycker jag det är ett ganska roligt spel när man stöter på det på tävlingar/lokaler.

En nackdel är att man inte spelar som Sverige i spelet utan man spelar som USA så man kan inte upprepa brons-bragden tyvärr ;-)


P Q

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2137
    • Visa profil
  • Stad: Lomma
Är han fotbollsintresserad är det ett mycket bra spel. Du ska ge ung 12 för ett sådant om det inte är i superskick.

Gillar han fiske är Fish Tales ett bra spel(mellan 10 - 12 tusen)

Kollar jag blocket finns det ett Judge Dredd för vad som ser ut rätt pengar. Jag vet inte vem säljaren är, men han kan säkert hjälpa till vid problem också.
http://www.blocket.se/stockholm/Flipperspel___Judge_Dredd___Terminator___Indy_37982766.htm?aw=1

Innan du bestämmer dig bör du rådfråga detta forumet så du inte gör ett dåligt köp.
Kom ihåg att flipperspel håller sitt värde ganska bra, vilket gör att du inte behöver se dina investerade pengar som förlorade om maken inte älskar spelet du köper. Det är enkelt att få tillbaka nästan alla pengar, eller byta till ett annat.


JPN

  • Donator Silver
  • Sr. Member
  • *****
    • Antal inlägg: 261
    • Visa profil
  • Stad: Lund
Ett tips är att hitta någon som säljer ett spel som han/hon kan tänka sig att sätta upp hemma hos er. Då slipper man riskera att ta hem ett spel som kanske inte funkar när man slår på det. En sån tjänst kan ju vara värd en slant och då kanske man kan betala en tusenlapp extra som man inte får tillbaks när man säljer det.

Spelet på blocket kan säkert vara mycket bra, det finns dock två saker du kan tänka på. 1: det har legat två veckor snart alltså är det inget fynd och det går säkert att förhandla lite, t.ex. om uppställning, frakt, pris etc.
2: Det är borrat som man brukar skriva, dvs det sitter två öglor brevid myntluckan. Det är absolut inget fel eller problem med det men redan där kan man väl säga att spelet inte är aktuellt för priset "finaste WCS i Sverige" vilket ju viss mån påverkar priset.

Hur som helst kommer du att ge din man världens bästa present och dessutom kommer presenten troligen vara den present som behåller sitt värde bäst efter att öppnat den (även om du köper WCS för 15000).


dri

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 270
    • Visa profil
  • Stad: Santa Cruz, CA
Jag hatar idrott och speciellt fotboll. WCS94 däremot kan jag spela i timmar utan att bli störd av att det är fotbollstema. Det är ett kanonspel!


COCS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 4381
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Ett svensksålt WCS med bra spelplan och normalt fin kabinett bör man kuna sälja utan större problem för ca 14-15.000 kr.

Troligtvis inte till dom som skriver i denna tråden, men till många andra flipperkunniga och flippersugna som verkligen vill ha ett WCS i bra skick.

Att det är borrat är ganska betydelselöst så länge som det inte är fula skavmärken efter ett hänglås.

Spelet på BLOCKET verkar bra, men man bör se det och kolla att allt fungerar, display OK, manualer finns med, rätt typ av ben (guld) etc.

Är spelet i det skick som beskrivs, tycker jag att 14.000 kr kan vara ett OK pris.
COCS
Carl Olof Christian Sjöberg
Tel: 0707-19 31 45


Patrikh

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 686
    • Visa profil
  • Stad: landskrona
jag har ett fint du kan få köpa för 12 000:- (svensksålt)

Gillar att folk här på forumet har börjat skriva svensksålt på sina spel. Stor skillnad när alla gjordes i USA (Vet att spel från södra Europa oftast är lite hårdare spelat men "svensksålt" låter som en bil)
« Senast ändrad: januari 19, 2012, 23:41:54 av Patrikh »


CC

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1248
    • Visa profil
  • Stad: Rydboholm
Han kommer säkert gilla WCS 1994

;)
« Senast ändrad: januari 20, 2012, 23:30:06 av CC »
"Varning! Vissa av mina inlägg kan innehålla spår av sarkasmer och ironi! Nötter kan sätta sådant i halsen."


cw

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1013
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Hej å välkommen till forumet.

Visst är det folk som fullständigt sölar ner din tråd med åsikter vad som är( bra/dålig,importerat/exporterat, svensksålt/importerat,inrökt/utrökt, skyldig/oskyldig, dömd/frikänd, svart/vitt, vinnare/förlorare, kunnig/okunnig) ha överseende med dem, de har alltid åsikter och sölar i andras trådar.De kan bara inte låta bli att låta bli att tycka saker i tid och otid.

 De är snälla personer å trevliga å spela mot på flipperträffar & tävlingar och framför allt, de är hjälpsamma mot oss mindre tekniska hemmamekare.

Min rekomednadtion till dig som present till din man
köp Lort of the rings, ett underbart spel om du vill lägga en större summa pengar ca 30-34 K.
Dessa får du/ni tillbaka då det är dax att fimpa av spelet.

Vill du hålla dig på ca 12-15 K så säger jag The Shadow.
Riktigt svår och en utmaning.
Lycka till i sökandet och flipperaffären.
Claes


COCS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 4381
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Bra att Länsman finns :-)
COCS
Carl Olof Christian Sjöberg
Tel: 0707-19 31 45


kniven

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1270
    • Visa profil
  • Stad: Träslövsläge
Äh, vill han ha ett flipper så spelar sport ingen roll. No Fear är massor med sport, men ingen höjdare enligt mig. WCS94 är sport och kul. NBA fastbreak är sport och tråkigt, enligt mig. Tja, du ser...
Sikta hellre på ett roligt spel, oavsett om det är sport elelr inte. Köp ett White water eller Creature from the Black Lagoon. Creature är ganska enkelt och rättframt, White Water har lite mer regler och håller väl längre egentligen.
Jag är naturligtvis starkt partisk i mitt inlägg... ;)


Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
Jag har flyttat alla sidodiskussioner kring svensksålda spel till en egen tråd


Tags: