Frispel

sedan 2001

WCS-94, fotbollen

Jesper

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 335
    • Visa profil
  • Stad: Partille
Hejs!

Har införskaffat mig ett WCS-94, och bollen för ett himla oväsen. Någon som har tips för hu man kan få den tystare, och hur f-n plockar man isär den?

/J


wpcmame

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 101
    • Visa profil
  • Stad: Huddinge
Så här var det för mig:

Anledningen till oljudet var att kugghjulet på motorn slirade mot kugghjulet i växellådan. Försök först med att placera ett par brickor eller en mutter mellan motorn och växellådan (upp till c:a 3mm). Kugghjulet på motorn är något koniskt så genom att flytta ut det en liten bit så ökar radien och det slirar mindre.

Om det inte hjälper så pröva med att öppna och rengör växellådan. Har förstått att den sitter ihop på lite olika sätt. På de flesta så räcker det att borra upp de 4 pop-nitarna men min var dessutom lödd runt om så jag fick använa bågfilen lite.
Du behöver inte nita ihop växellådan igen eftersom den även sitter ihop med samma skruvar som håller motorn.

Om inget annat fungerar gör så här (från RGP)
1. Starta ett spel
2. Öppna myntluckan
3. Tryck på "Volume up"
4. om bollen fortfarande hörs för mycket. Gå till 3.

Att ta bort bollen: Lossa skruven ovanpå bollen och kräng av den från hjulet. På axeln sitter det 2 styck insex muttrar, lossa dem. Det går inte att lyfta hjulet uppåt utan du måste dra ur axeln underifrån. Lossa de fyra skruvarna som håller fast motor och växellåda. Viktigt: Håll i alla grejerna på båda sidorna av spelplanen när du lossar sista skruven.


Jesper

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 335
    • Visa profil
  • Stad: Partille
Tack!

Tycker om lösningen från RGP... :-)

Har tagit ur motorn underifrån, och det var ganska svart därinne... Vad använder man som smörjmedel om jag nu får isär den?

/J


Tags: motor