Frispel

sedan 2001

West top 12

BUD · 93 · 13759

Krissan

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 93
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Lysande förslag, och en sporre för mig att mer frekvent sprida min tvivelaktiga kroppsodör på månadstävlingarna, för att ha en chans att halka in i finrummet på ett bananskal.
/KW


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Problemet är att det har tillkommit så mycket nya tävlingar och så många nya skickliga spelare jorden runt.
Och det har pressat upp spelarpoängen rejält.
När jag låg uppe i top-50 så var poängen mycket lägre än idag. De poängen som krävs idag är klart högre.
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


BUD

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1412
    • Visa profil
    • Hulabeck Mediabyrå
  • Stad: Göteborg
Nu är första datumet för tävlingen mer eller mindre spikat.

29 januari spelas den första träffen i West Top 12.

Kika in på http://hulabeck.se/wt12/ titta runt lite, kika på reglerna och anmäl gärna din önskan om en plats.
Lyckan är en tänd modelampa.


MCR

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2214
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
DAH skrev:´
Citera
Problemet är att det har tillkommit så mycket nya tävlingar och så många nya skickliga spelare jorden runt.
Och det har pressat upp spelarpoängen rejält.
När jag låg uppe i top-50 så var poängen mycket lägre än idag. De poängen som krävs idag är klart högre.
 


Vad är problemet där menar du Danne? Det är väl väldigt rimligt att det ska behövas en hel del prestationer för att komma med på topp-50? Själv sjunker jag som en sten just för att jag inte har samlat så mycket nya poäng senaste åren, och det är precis som det ska enligt mig. :)


Krissan

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 93
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
En liten fråga:

Då jag är för usel för att ha garanterad plats så kommer jag få lita till en skillad tombola-administratör i första tävlingen. Väl inlottad är ju planen att vinna mötet utan svårigheter - borde jag då inte vara garanterad plats i nästa tävling, även om världsrankingen av outgrundlig anledning påstår att jag borde få lita till ytterligare en inlottning?

Eller generiskt: Om en inlottad spelare vinner en av träffarna, har han/hon då en reserverad plats till nästa tävling bland wild card-platserna (så att det bara blir 2-3 lottplatser, beroende på när Högsbo börjar månadstävlingarna)?
« Senast ändrad: december 20, 2011, 02:37:54 av Krissan »
/KW


BUD

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1412
    • Visa profil
    • Hulabeck Mediabyrå
  • Stad: Göteborg
I dagsläget: Nej och nej.

Men tävlingens utformning är inte fast förankrad i sten, så vi får se vart den driver iväg.
Lyckan är en tänd modelampa.


DIE

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 425
    • Visa profil
  • Stad: Sandared
Det kommer ju helt klart krävas att man inte missar någon månadstävling om man inte ligger topp12 på wppr :)


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås

DIE

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 425
    • Visa profil
  • Stad: Sandared
Nje, det är väl snittet på de tre senaste månadstävlingarna? Då kan man nog klara sig även med 50/50 classics ;)


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås

Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Mats, det är väl inget problem egentligen, men mängder med tävlingar och spelare höjer hela tiden tröskeln för de som vill hålla sig så högt upp att VM-spel kan bli aktuellt.
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


BUD

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1412
    • Visa profil
    • Hulabeck Mediabyrå
  • Stad: Göteborg
Nu är det ju inga whoppers på West top 12, så det är ingen fara med den saken.
Lyckan är en tänd modelampa.


callebe

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 309
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Törs man fråga lite om reglerna? Jag undrar när sista anmälningsdag är, för det är väl först då som somliga platser kan bli tillsatta. Med största sannolikhet har Buddha koll på nuffrorna och jag har fattat fel, men jag får det till att Buddha ligger på 5e plats på månadsfinalerna från Alingsås (på 5p efter MS och BLA på 8p och JG och JOH på 6p, eftersom novemberfinalen inte spelades). Borde inte det betyda att om bara nån av dem anmäler sig, får de Alingsås-platsen? Detta förutsatt att de inte får en plats genom whopper-villkoret. Vad betyder isf "Har plats: Ja", om det inte är helt säkert att den anmälde har plats?

Frågan är specifikt ställd, men allmänt menad. Dvs om det är de tre _senaste_ månadsfinalerna som menas, så leder Buddha Alingsåsligan och kan därmed ha garanterad plats, men för framtida situationer kan det vara bra att ha tänkt efter innan.


LOP

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1444
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Rätt Calle, det står faktiskt under de tre senaste månaderna, inte de tre senaste månadstävlingarna.

Snart kommer dock hemsidan ha uppdaterats till att det är de tre senaste tävlingarna som gäller, gissar på max en timma efter att detta inlägg skrivs. Det är ju trots allt den som har mest att vinna på en regelförtydling (läs ändring) som har möjlighet att ändra på sidan...:-P


BUD

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1412
    • Visa profil
    • Hulabeck Mediabyrå
  • Stad: Göteborg
Tanken är mycket riktigt de tre senaste månadsfinalerna (vilket ju gynnar mig), och även att om exempelvis JG hade varit bäst där, då tar han i första hand en wppr-plats och näst bäst från månadsfinalerna tar den lediga platsen.
Lyckan är en tänd modelampa.


Tags: