Frispel

sedan 2001

Tack för i år, SM

LOP

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1444
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Drar igång hyllningskörerna genom att tacka för ett väl genomfört SM. Struntar i att nämna namn för det blir ju så många men tack alla som har generalat, fixat o lånat ut spel, packat, burit, fraktat och ställt upp spel (och allt en gång till när det ska tillbaka igen), funktionerat mer eller mindre mm osv etc.


Fritte

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1073
    • Visa profil
  • Stad: Värnamo
Håller med LOP, tack för en trevlig tillställning.


BUD

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1412
    • Visa profil
    • Hulabeck Mediabyrå
  • Stad: Göteborg
Jag får väl tacka alla 197 deltagare för att ni skötte er så fantastiskt väl. Strike-personalen var väldigt imponerad av hur trevliga och ordningssama ni var.

Dessutom måste jag reflektera alla tack jag fått under helgen till alla de som hjälpt till med att ordna SM.
Grunden till hela mästerskapet ligger i att Markus Salo och Christian Balac la oerhört mycket tid och kraft i våras på att fixa Sveriges bästa tävling - vilket det säkert hade blivit - och resultatet blev bland annat att bunkern var fylld av en massa spel i "tvivelaktigt till acceptabelt skick" som bara var tvungna att användas till en stor tävling.
Utan deras arbete hade jag nog aldrig tagit på mig att bli SM-general.

Vore det bara för lokalen, så skulle jag tagit på mig idag att ordna nästa års SM, men jag tror att vi i Alingsås/Göteborg behöver vila ett tag.

Men för att upprepa mig, tack till alla som hjälpt till och alla som gjort årets SM till en högst trivsam tillställning och ett mästerskap i "tvivelaktigt till acceptabelt skick".
Lyckan är en tänd modelampa.


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Trevligt med ett SM där man fick vara semi-åskadare.  :-)

Inte för att det hjälpte i år dock - hann inte ens Classic-kvala.  :-(

Men hemma innan 24 och redan kört tillbaka två lastbilslass med spel (i full storm och diverse översvämmade vägar) till lokalen, en avstickare till Magnus samt fått hem Tron till lägenheten (tack till MAG) - otroligt. Hann till och med handla innan 23.

Grattis till JOEs hattrick!

Tack till alla ni som syns och inte syns bakom arrangemanget. Och kul med rekorddeltagande.

Men tog alla med sina T-shirts hem?


Edit:

Stort tack till P4P som hälsade på med Transformers i bagaget - Bazinga!
« Senast ändrad: november 28, 2011, 00:42:43 av INK »


dri

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 270
    • Visa profil
  • Stad: Santa Cruz, CA
Som helt grön i det här communityt är jag helt överväldigad av antalet eldsjälar som fullständigt självantänder i sitt engagemang för flipper! Stående ovationer!

Kul var det också att bevittna det rafflande slutspelet.

Man skäms i efterhand att jag inte erbjudit mig att hjälpa till, men det kan rättas till att jag kör dubbla pass nästa SM. ;)


Calm

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 752
    • Visa profil
  • Stad: Eskilstuna
Jag och Eskilstuna Pinball vill tacka alla som har jobbat hårt med SM. Det blev återigen ett mycket bra SM med bra spel när BUD och co är i farten. Extra tack från mig till MS som alltid ställer upp med regeluppdatering på classicspelen. Silvret är ditt i mångt och mycket!

Något jag kan önska till kommande SM är lite tuffare/hårdare ledning som delar ut lite varningar. Var väl ganska lugnt på våldsfronten vad jag kunde se men nog fanns det en och annan som vräkte ur sig lite väl grova ord under tävlingen. En varning kan vara på plats så man lugnar ner sig.

Som vi har sagt tidigare är vi inte redo som förening att ta på oss ett SM just nu men på sikt kan Eskilstuna vara ett alternativ spelplats. Skulle gärna se ett SM närmare hemmet nästa år. Håller tummarna för det.
« Senast ändrad: november 28, 2011, 09:29:20 av Calm »


JPM

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 524
  • veni vidi vomui
    • Visa profil
  • Stad: Skepplanda
Såg just på Nyhetsmorgon ett repotage om SM kul.

Tycker tävlingen var kanonbra! Tack.


KO

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 672
  • Muu
    • Visa profil
  • Stad: Alingsås
Jag stämmer upp i lovordandet!
Väldigt trevligt och bra arrat SM! Tack alla duktiga medhjälpare/slavar :D

Btw, länk till tv-inslaget:
Flipperinslag på tv4


Gator

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 85
    • Visa profil
  • Stad: Sävedalen
Väldigt imponerad av vilken trevlig och "go" attityd samtliga deltagare har haft under helgen. Det har get oss nybörjare mersmak. Ingemar & Susanne
AC/DC LTBR, AFM, BtDK, CC, CV, CftBL, FH, LotR LE, MM, MB, SS, TAH LE, TotAN, TOM, TZ.


BUD

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1412
    • Visa profil
    • Hulabeck Mediabyrå
  • Stad: Göteborg
Calm: Jag funderade lite grann på om jag skulle säga till dig då du för andra gången på ett spel i Classicfinalen hävde ur dig ett okvädningsord, men efter snabb ögonkontakt med TIR bestämde vi oss båda för att ha roligt på din bekostnad, bakom din rygg. :-D

Lite mer allvarligt, så var jag dock förvånad över hur lugnt det var i mainrummet. Tror knappt jag hörde några skrik, å andra sidan var jag inte därinne jättemycket under pass 3,4 och 5.
Lyckan är en tänd modelampa.


Pal

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1760
  • I speak TCP/IP
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
BUD: Calm menade att folk inte ska skrika okvädningsord bara för att de spelar dåligt. Calm fick dock spelet när han upptäckte en stor fet fläck på insidan av glaset, vilket är en helt annan sak!


ALF

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2149
    • Visa profil
  • Stad: Läckeby
Säkert att det inte bara var en reflex i glaset när han såg ner i det?=)
Play a real game, play pinball


Calm

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 752
    • Visa profil
  • Stad: Eskilstuna
Den fläcken var sjukligt stor! Tror fan att det var en stor jävla fläck på Dolly också för hade skiten varit fläckfri hade jag vunnit. Får helt enkelt be så mycket om ursäkt att man inte spelar bättre men yrkar fortfarande att det var fläckens fel!

Edit: Kom just på att det var MS som hade koll på spelen i classic så fläckar på glaset lär inte ha existerat. Bara att inse att man inte är bättre. Så enkelt är det.
« Senast ändrad: november 28, 2011, 19:24:53 av Calm »


MS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1253
    • Visa profil
  • Stad: Alingsås
Hmm, fläckar på glaset. Det kan faktiskt ha varit så. För vid ett tillfälle fick jag säga till INK att inte kleta med sina fingrar/händer på Xenon. Han lämnade lite väl mycket avtryck på glaset. Men när jag sa till honom så tog han snällt sin tröja och torkade av glaset.

Vet dock inte om han även var och tafsade på Dolly :)

Tack för denna gång, det mesta flöt på och fungerade mycket bra. Nu har även alla spel hittat hem igen till sina ägare. Så nu kan vi så smått börja fixa alla fel..

PS. BUD, du behöver inte ringa mig nästa år :)


matsholmquist

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 968
    • Visa profil
  • Stad: lindome
På tre dagar hörde jag faktiskt bara positiva kommentarer - inte någon negativ. Det är stort! Ett jättetack till alla inblandade.


Tags: