Frispel

sedan 2001

Gottlieb Hot Shots har dött

ClaesS

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 2
    • Visa profil
  • Stad: Stora Höga
Mitt fina Gottlieb Hot Shots har dött

Köpte ett fullt fungerande och mkt fint Hot Shots för ca 7 år sen spelade på det första året men av platsbrist blev det sen lagrat/stående ospelat i en källare.
Plockade fram det för ett par veckor sedan och konstaterade att det slutat fungera , endast vissa lampor på spelplanen lyste konstant. Inget ljud, ingen start, inga displayer lyser.
Konstaterade via lite gogglade att jag fått den för alla utom för mig kända batteriläckan på kretskortet.
Rengjorde kortet och ersatte samtliga komponenter runt batteriskadan och bort med backup batteriet.
Efter detta så har jag efter provstart inget ljud, displayer som verkar fungerar, spelplanens lampor blinkar glatt, men det är också allt .
Spelet klunkar inte igång ,är det någon som kan bistå med tips för fortsatt bisånd.
Eller tycker ni jag skall jag gräva en stor grop (alltså för spelet)
Claes;-)


SAB

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 321
    • Visa profil
  • Stad: luleå
har du rätt antal kulor? Är inte alla i tråget kan du inte starta ett spel.
Men spelet skall skramla till och resetta droptargets när du slår på huvudström iaf..


ClaesS

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 2
    • Visa profil
  • Stad: Stora Höga
Tack för tipset skall kolla kulorna
tänker kika lite mer på kontakterna och byta kondensatorn vid transformatorn i mitten på spelet
hittade en starkströms transistor som var mörk åker till Elfa och köper-löder in
mkt vipp kontakter verkar sotiga vad slipar man dom rena med fin smärgel duger det?