Frispel

sedan 2001

Superclassic Pinball Open

matsholmquist

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 968
    • Visa profil
  • Stad: lindome
Den sista platsen - kvaltid 14.00 - i Grupp 6 går till Niklas Lepa, Lindome (NLE)


matsholmquist

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 968
    • Visa profil
  • Stad: lindome
Hej

Här kommer så en kort(?) sammanfattning över vad som gäller inför lördagens drabbning - den första tävlingen i modern tid på bara EM-spel?

Tid: Lördagen den 7/1 kl. 14.00 resp. 16.00 (se tidigare utlagt kvalschema för att se vilken tid du tilldelats). Observera att det inte är drop-in utan att alla börjar antingen 14.00 eller 16.00.

Plats: Norra Ågatan 30 i Mölndal. Det finns gott om gratis P-platser på gården. Det går också bra att ta spårvagn eller buss (jag tror att hållplatsen i båda fall heter Lackarebäck).

Telefon: 0704-97 31 91

Förtäring: Enklare förtäring finns att tillgå. Dessutom finns kiosk + pizzeria runt hörnet.

"Klädsel": Det blir lätt varmt i lokalen.Det är därför inte fel med tunn klädsel.

Spel: Som det ser ut just nu kommer följande spel att användas:
Bally: Aladdin´s Castle & Wizard
Gottlieb: Bronco, Jack In The Box, Royal Flush & Taerget Alpha
Williams: Aztec & Big Deal
Reservspel: Dealer´s Choice (Williams), Fast Draw (Gottlieb) & Jungle Queen (Gottlieb)
Frikula erhålles på samtliga spel enligt regelboken. Där det varit möjligt, har också specialen ersatts med frikula (för exakt information: se tidigare inlägg). Inga spel är dock inställda på Add A Ball (även här: se tidigare inlägg).

Regler: Alla deltagare får spela två serier på åtta spel, där enbart bästa serien på varje spel räknas.
Precis som i SM skall det vara färdigspelat på alla spel innan nästa runda påbörjas. Jag har tidigare skrivit, att man efter varje runda skall lämna in sitt scorekort. Detta gäller dock inte längre, utan scorekorten lämnas in när alla åtta omgångarna är gjorda.

Efter kvalspelet börjar så slutspelet, dit de sexton bästa kvalificerat sig. Där möter nummer 1 från kvalet nummer 16, nummer 2 möter nummer 15 osv. Matcherna avgörs i bäst av tre omgångar på ett och samma spel med tre kulor per omgång. Den högst kvalplacerade väljer inför varje ny omgång spel och likaså är det han/hon som väljer om han/hon vill börja omgång 1 eller ej (den som börjar omgång 1, är tvåa i omgång 2 och inleder så åter omgång 3).

Är det något ni undrar, är det bara att ringa.

VÄL MÖTT


BUD

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1412
    • Visa profil
    • Hulabeck Mediabyrå
  • Stad: Göteborg
Jag antar att vi kör något slags set-the-highscore-kval, där ettan på spel A får 100p, tvåan en något lägre summa och så vidare..?
Lyckan är en tänd modelampa.


Desch

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 38
    • Visa profil
  • Stad: Lindome
Söker jag med iPhonen på Norra Ågatan 30 så hamnar man i Göteborg men söker man på Ågatan 30 så får man träff i Mölndal/Lackarebäck. Bara så ni vet.
Flipper utan öl känns lite torftigt!


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12144
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Poängssystemet är samma som på SM 2010 - dvs linjärt fördelade poäng där medelspelaren får 50p.

Sidotävlingen är nu bekräftad till Hit the High! (Raketen) - där ni får två försök att samla in flest poäng under 2 minuter (max 3 kulor) på Gottlieb Fast Draw.
« Senast ändrad: januari 06, 2012, 14:38:38 av INK »


BUD

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1412
    • Visa profil
    • Hulabeck Mediabyrå
  • Stad: Göteborg
50 pts för medelspelaren? 400 pts på de åtta spelen?
Då gissar jag på att jag knåpar ihop 622 pts, eftersom min form är formidabel.
Lyckan är en tänd modelampa.


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12144
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Eftersom jag matar in poängen kan jag styra min "form" ganska bra så "gissar" jag på en 16:e plats för min del - oavsett hur jag spelar.  :-)


cw

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1012
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
DÅ bokar jag nummer 17, då det är min lott att alltid missa ett slutspel


matsholmquist

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 968
    • Visa profil
  • Stad: lindome
Återbud från Rolph Ericsson. Hans plats tas av Nicklas Larsson (MUU)


Pal

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1760
  • I speak TCP/IP
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Jag måste säga att sidotävlingen (så mycket poäng som möjligt på två minuter) är smart upplagd! Spelet (Fast Draw) är inställt på tre kulor, så man slipper krångla med att nån ska ta tid. För inte är det väl bara jag?


Pal

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1760
  • I speak TCP/IP
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm

MCR

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2214
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Några kvalresultat att meddela så här långt?


Pal

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1760
  • I speak TCP/IP
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Mats etta, jag tvåa. Tror att den rapporten var aktuell efter att hälften av spelarna var inmatade.


BUD

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1412
    • Visa profil
    • Hulabeck Mediabyrå
  • Stad: Göteborg
Jag gick i grupp med Jörgen, och han var inte odelat nöjd med sina resultat. Ungefär som mina känslor inför mina "resultat"...

Men trots detta en himla trevlig tillställning. Stort tack till Mats Holmquist och jag ser gärna det som ett återkommande evenemang.
Lyckan är en tänd modelampa.


Pal

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1760
  • I speak TCP/IP
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Jepp, väldigt trevlig, ända fram till 5640 poäng på Big Deal i avgörande set. :/


Tags: