Frispel

sedan 2001

Video från LPA

P Q · 92 · 21775

Borttagen

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 0
    • Visa profil

P Q

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2135
    • Visa profil
  • Stad: Lomma
Nu har jag provat DM :-)
Demolition Man

Inga önskespel? Vi ska till lokalen på onsdag och då kan jag säkert få tid att spela in.


Krissan

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 93
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Har bara tittat lite på Fish Tales och Scared Stiff än så länge. Gillar konceptet och initiativet.

Enda "negativa" synpunkten jag har är att kameran ibland blir ofokuserad. Eller är det jag som borde gå och lägga mig istället?
/KW


LDK

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2266
    • Visa profil
  • Stad: Uppsala
Hade en idé om att kunna hänga upp mobiltelen i en hållare och filma med den (riktigt bra kvalitet faktiskt). Oklart hur länge den pallar att filma med hög upplösning. Har ännu inte lyckats komma mig för att göra en permanent upphängningsanordning så jag har inte kunnat testa så mkt ännu.

Hur ser LPA-riggen ut? Vad är det för kamera och vad görs det för bildbehandling innan filmen youtubas?


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Det finns två LPA-riggar. Den nuvarande som monteras i taket och den gamla fristående ställningen (som jag har nu) typ mikrofonbom som utgår från bakom spelet och över.

Häng på valfri HD-videokamera och börja filma. Kan den streama samtidigt är det trevligt (för storbild eller nätsändning).


REO

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 219
    • Visa profil
  • Stad: Sköndal
Nu var det längesen sveriges egen Bowen-"PQ" gjorde en komenterad spelgenomgång från LPA. Jag ser fram mot een ny!


sven666

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 262
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
PQ> guns n roses eller sopranos är underrepresenterade på youtube, vore kul att se lite från dom med lite salta kommentarer :)

ed: oj det var ganska gammal tråd.. aja.. man får väl hoppas, sköna replays va det iaf..
« Senast ändrad: november 05, 2012, 13:08:06 av sven666 »


P Q

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2135
    • Visa profil
  • Stad: Lomma
Jag trodde att intresset var ganska svalt för dessa, men om det finns intresse för fler ställer jag gärna upp :-)

Sopranos kan jag fixa, men jag behöver prova det lite till för att kunna spelet. Återkommer med den.

Andra önskemål?


agassi1970

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1080
    • Visa profil
  • Stad: Harplinge
NBA Fastbreak (om det finns kvar)
Stay cool, Daddy-O


REO

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 219
    • Visa profil
  • Stad: Sköndal

Pale

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 254
    • Visa profil
  • Stad: HÄSSLEHOLM
jag ser gärna också några fler videos-


EZL

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1017
    • Visa profil
  • Stad: Malmö
Räkna med att Sopranos-videon blir ca 3 timmar lång om inte LPA-crewet hittar inställningarna för ballsaven. ;-)




EZL

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1017
    • Visa profil
  • Stad: Malmö
Ny kamera? Den verkar fånga ljudet annorlunda, man hör mindre vad du säger än med den gamla kameran och mycket mer "o"ljud.

Tyckte det var lite sämre framerate än jag var van vid också, men jämförde med film från Superpin-tävlingen och det såg likadant ut. Så det är väl min dator som knasar gissar jag.


Tags: