Frispel

sedan 2001

Video från LPA

P Q · 92 · 21779

agassi1970

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1080
    • Visa profil
  • Stad: Harplinge
STTNG är ju ett grymt spel i många aspekter
Stay cool, Daddy-O


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås

P Q

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2135
    • Visa profil
  • Stad: Lomma
Jag ska kolla med T2 och sttng.
Vad gäller Inkens begäran ska jag försöka ordna det. Tills vidare räcker det för mig att jag spöar honom :-)


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås

JANI

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1491
    • Visa profil
  • Stad: Åkarp
Lugna er pojkar. Ni kommer få se många matcher från slutspelet i LPA Open tävlingen som hålls i helgen. Kan dock inte lova er att PQ kommer spela ;-)


Pale

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 254
    • Visa profil
  • Stad: HÄSSLEHOLM
jäkla vilken skillnad det va på vimeo och youtuben.

jag finner glädje i att se filmklippen.


JPN

  • Donator Silver
  • Sr. Member
  • *****
    • Antal inlägg: 261
    • Visa profil
  • Stad: Lund
Om jag förstår saken rätt så är även vimeo en "replay" så att säga, skulle inte t.ex. http://www.ustream.tv/get-started kunna funka för liveutsändningar? Fast det kanske krockar med inspelningen iof?


P Q

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2135
    • Visa profil
  • Stad: Lomma
Problemet med Ustream och bambuser tex är att de går ut på att du kopplar en mobilkamera eller webkamera till tjänsten. Det funkar inte med en nätverkskamera.


JPN

  • Donator Silver
  • Sr. Member
  • *****
    • Antal inlägg: 261
    • Visa profil
  • Stad: Lund
En sån här http://www.kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx?item=98199&path=97000000,97500000,117500000 och kameran som ni använder till att visa spelandet på tv:n borde funka om kameran har kompositutgång. Om kameran har firewire utgång så kan man använda den. Men å andra sidan är väl mobiltäckningen i lokalen dålig så det går kanske inte att stream ut videon åndå. Nåja om du vill gå vidare med en sån lösning kan vi kanske titta på det någon gång framöver.


P Q

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2135
    • Visa profil
  • Stad: Lomma

REO

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 219
    • Visa profil
  • Stad: Sköndal
Grymt, imponerad av antalet superjackpot!


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås

sinatra

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 242
  • PinballViking
    • Visa profil
  • Stad: Kongsberg

P Q

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2135
    • Visa profil
  • Stad: Lomma
Skillnaden på vimeo och youtube är inte så jäkla stor egentligen. Tittar man på Bowens filmer på youtube(samma klipp) blir det inte superstor skillnad.

Den största skillnaden är att Bowen spelar utan glas, med rejäl belysning. Jag har strävat efter att kunna filma i "realistisk" miljö, där man går direkt på finalspel utan att få för mycket försämring. Ser man på tex MCR när han spelar i Pinburgh blir det jäkligt mycket reflexioner och ljudet är inte helt med(pga avståndet till kameran). (Kan ju fixas med mikrofoner...).

MCR, Pinburgh

Ser man på Sttng-filmen är det mycket sämre kvalitet. Detta beror på avsaknaden av ordentlig belysning vi det spelet. Detta kommer att åtgärdas.

Sinatra: Who Dunnit finns inte i lokalen.

JPN: Jag kan ordna i stort sett vilken Axis-kamera som helst, men det som allt faller på är bandbredd ut, samt någon som har rejäl lina och vill sätta en server som streamar ut det.


sinatra

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 242
  • PinballViking
    • Visa profil
  • Stad: Kongsberg
P Q: Hos vimeo kan du laste opp video i portrait eller horisontal mode. DVS. du kan få opp til 1080x1920 i portrait. Noe som gjør seg veldig godt på en skjerm med pivot. Youtube har ikke denne funksjonen.

Det som du nevner om kvalitet har bare med filmingen å gjøre. Vimeo ER en mye bedre tjeneste. Men, som du sier. Det koster penger.

Video av spillingen er bra uansett hvor det ligger. Men alle vil jo alltid ha det beste :)

edit: redigerte en skriveleif
« Senast ändrad: november 09, 2011, 00:19:07 av sinatra »


Tags: