Frispel

sedan 2001

Dags för nytt, kanske

dri

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 270
    • Visa profil
  • Stad: Santa Cruz, CA
Då är man i köpatagen igen. Är lite sugen på ett widebody spel, mest bara för att jag är pissdålig på dom jag testat. Spelade dock mycket TZ på mitten av nittiotalet men blev aldrig någon direkt stjärna. TZ, JD och IJ är väl dom som är mest intressanta med STTNG och DM på andraplats. RS och Popeye är inte riktigt mitt tema.

Kan nån hjälpa mig och ranka pris och varaktighet någorlunda? Har någon ett ex till salu så meddela mig. Är inte intresserad av något samlarexemplar, bara det är komplett så kan jag ta vilken likkista som helst, vill ha nåt att shoppa och fixa med under vintern.

Sen har jag inte släppt tankarna på Starship Troopers. Kan någon hjälpa mig få ur det ur systemet då jag hört att det är ett riktigt skitspel, men jag älskar temat. ;)


Patrikh

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 686
    • Visa profil
  • Stad: landskrona
Dyrast är TZ ca 25k. Bra spel som varar länge.

IJ 20-25k. Också ett spel som varar länge.

JD är betydligt billigare typ 10-12k. Vet inte så mycket om det.

STTNG 19-22k svårt men bra spel

DM 12-15k. Lite tråkigt enligt mig.

Personligen skulle jag köpt ett TZ eller IJ (kommer ha ett solblekt IJ tillsalu inom ett par veckor)

Hoppas du blev hjälpt lite i allafall :-)


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Sen finns det ju många gamla widebodyspel, både midsize  och fullsize. Det finns uppåt 50-60 intressanta titlar  (25 fullsize widebody och 30-35 midsize widebody) från Atari, Bally, Gottlieb, Stern Electronics och Williams.
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


dri

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 270
    • Visa profil
  • Stad: Santa Cruz, CA
Tackar för tipsen. Har två mycket intressanta förslag på mailen. :)

Inget Starship Troopers dock. :(
« Senast ändrad: november 02, 2011, 18:56:32 av dri »


EZL

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1017
    • Visa profil
  • Stad: Malmö
Starship Troopers var en av mina favoriter under tidiga 2000talet, så tyvärr. . . Jag kan inte hjälpa dig att få det ur systemet, snarare mer mala in det mer :D


Tags: