Frispel

sedan 2001

Pinballarcade (Nytt flipper sim :))

ADA · 135 · 24570

DDH

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1083
    • Visa profil
  • Stad: Götet
Uturn: Delay I flipprarna kan bero pa hur du har din TV installd. Manga moderna TV apparater har en massa processer (Noise Reduction, etc.) pa bilden, vilket kan medfora lag (och att alla filmer ser ut som plastiga daytime soaps). Det ar darfor man maste kalibrera Rock Band exempelvis.

Jag skulle spela PHOF pa 360 hemma hos mina in-laws for nagra ar sedan och det var nastan ospelbart pa ders jattefina TV pga laggen. Jag var tvungen att stalla om deras TV till game mode for att ta bort det.


padre054

  • Donator Silver
  • Sr. Member
  • *****
    • Antal inlägg: 327
    • Visa profil
  • Stad: Karlstad
Ja, gamemode är ett måste, då alla sk bildförbättringsegenskaper bidrar till delay.
Att ha en TV med fejk 100hz är heller inte att föredra, någonsin. Om möjligt, stäng av det läget för att återgå till 50 hz.
Jag köpte en Nexus 7 platta enbart för Pinball Arcade, och det är en angenäm upplevelse, men lagom storlek tycker jag.
« Senast ändrad: april 19, 2013, 10:09:22 av padre054 »


Lunk

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 220
    • Visa profil
  • Stad: Sundsvall
Nån som fått senaste uppdateringen att funka?
Kraschar för mig hela tiden.
Eller var uppdateringen bara för att man skulle betala för hela säsong 2 och sen inte få någe alls?
Annars ett väldigt bra spel om man vill lära sig regler eller prova nåt man tänker köpa.


Lunk

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 220
    • Visa profil
  • Stad: Sundsvall
Verkar strax vara löst.
Hittade detta på FB.

"There's an issue with the latest update of the iOS version crashing iOS 5.1 users. We have fixed the issue and submitted an update. Once Apple approves it, we will release the build with this fix as soon as possible.

Thank you for your patience."


granman

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 630
    • Visa profil
    • Umeå PinCade
  • Stad: Umeå

Liljeqvist

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 705
    • Visa profil
  • Stad: Påskallavik

Lunk

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 220
    • Visa profil
  • Stad: Sundsvall
Funkade ej på min iPad mini eller på min iphone.

Lösning.
Gå in i inställningarna och ställ om "game center save" till off.
Sen kommer det hänga sig en sista gång när man spelar.
Sätt bara på och av den inställningen igen, efter det har det funkat för mig.



MRZ999

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 377
    • Visa profil
  • Stad: Älvängen
Hur bra spelar Totan i Pinball Arcade jämfört med ett riktigt? Totan får man som fullversion om man laddar ner PC versionen.

De säger ju att de verkligen testat hur kulan studsar på deras riktiga version av varje titel så jag undrar hur vad "de erfarna" anser att slutresultatet blev.
Ägare till No Fear, World Cup, NBA Fastbreak. Kommer gärna i kontakt med flipperkunniga i Trollhättan. :)


JFK

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 411
    • Visa profil
  • Stad: Trollhättan
Kan inte uttala mig om TotAN men AFM har helt klart bäst paddel- och kulfysik. Numera verkar det dock mest bli kvantitet före kvalitet då man släpper bord på löpande band som inte alls håller lika hög klass.


Smyken

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 269
    • Visa profil
  • Stad: Kumla
Borde ju kunna gå att bygga en liten miniflipper nu.
Ställa windows i porträttläge och modda ett keyboard till ett par flipperknappar sen montera en 27tums ledskärm.

Eller är det omöjligt att få PinballArcade i porträttläge?


EZL

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1017
    • Visa profil
  • Stad: Malmö
Ska finnas stöd för portrait:
http://pinballarcadefans.com/showthread.php/5266-Portrait-mode-on-PC-%28Update-Now-Available%29

Själv har jag extremt dålig respons i mina tgb-tryckningar. Har inte felsökt eller försökt optimera ännu dock, verkar finnas en del knep man kan ta till (stänga av visa grafiska funktioner och så ).
« Senast ändrad: november 13, 2013, 16:23:23 av EZL »


Eggrock

  • Gäst
Citera
Hur bra spelar Totan i Pinball Arcade jämfört med ett riktigt?

Rampen är enklare att sätta i Pinball Arcade och tigerloopsen svårare. Det är iaf känslan jag får när jag jämför med mitt Totan. Annars tycker jag att de har gjort ett bra jobb med fysiken, även fast kulorna faller i samma mönster hela tiden, matas en kula ut från bazaaren t.ex. kan man ALLTID fånga den med höger flipper osv. och så beter ju sig inte spelen på riktigt. Det här lider tyvärr alla spel av på Pinball Arcade.
« Senast ändrad: november 13, 2013, 17:09:24 av Eggrock »


MRZ999

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 377
    • Visa profil
  • Stad: Älvängen
Kul att höra några synpunkter. Tackar! Hade tänkt köpa alla bord och ska göra det även om borden kanske inte är som i verkligheten. Egentligen är det väl skit samma om de är precis som i verkligheten för det är ju ett spel. :)
Ägare till No Fear, World Cup, NBA Fastbreak. Kommer gärna i kontakt med flipperkunniga i Trollhättan. :)


Ejse83

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 167
    • Visa profil
  • Stad: Vällingby
Man kan inte klaga på grafiken till PS4...:)
LED for President :)


Tags: