Frispel

sedan 2001

Pinballarcade (Nytt flipper sim :))

ADA · 135 · 24627

tomas

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 319
    • Visa profil
Citera
Vote for a classic Bally table!

FarSight would like your help in deciding which classic Bally table to re-create first. The table that receives the most votes will be put on the schedule to be released in May or June of 2013

pinballarcadefans.com
Rösta Centaur ! :-P

8 Ball Deluxe
Centaur
Fireball

Citera
"This poll will close on 12-31-2012 at 09:25 AM"


Edit: Sonar går det inte byta namn till Pinball Arcade, tråden är över ett år gammal nu ju.
« Senast ändrad: december 30, 2012, 20:04:10 av tomas »


ELF

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 47
    • Visa profil
  • Stad: Jönköping
Jag skulle vilja rösta på förbättring av interfacet, är ok på iphone men helt värdelöst på min mac, det borde även kunna optimeras för att flyta på bättre så man slipper tappa bollar pga lagg...


rasmadrak

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 373
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg

MRZ999

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 377
    • Visa profil
  • Stad: Älvängen
Att detta inte släppts till PC än. Den bästa platformen för flipper om du frågar mig känns så tråkigt... :( Men jag vet att de skriver att de försöker.
Ägare till No Fear, World Cup, NBA Fastbreak. Kommer gärna i kontakt med flipperkunniga i Trollhättan. :)


HAM

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 77
    • Visa profil
  • Stad: bromma
Är det bara jag som känner att det blir sämmre och sämmre för varje uppdatering, är nog uppe i4 tillfällen som min prestationer samt High scores nollas.

Sista uppdateringen omöjlig gjorde dessutom att hålla paddan med den korta sidan neråt, dvs samma utformning som ett riktigt "bord" fast i en ner skalad skala.

Jag som precis hade fått till känslan på MM, SS samt TCFTBL
Nu hittar jag inte rätt med hälften av träffarna då vyn och därmed vinkeln är helt förändrad.

Mvh HAM


EZL

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1017
    • Visa profil
  • Stad: Malmö
Håller med om att senaste uppdateringen var en riktig flopp i användarvänlighet.
Vem fasen spelar flipperspel "på bredden"? :-/


SLI

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 21
    • Visa profil
  • Stad: Borås
För mig funkar det att hålla paddan med den korta sidan neråt.
Testa att vänd paddan och skaka lite när ni har valt spel och är inne i den första menyn


HAM

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 77
    • Visa profil
  • Stad: bromma
SLI har du nyaste uppdateringen?
Har prövat att skaka paddan så svetten sprutar i varje meny, inte ett jota händer


SLI

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 21
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Hehe okej.
Har den senaste uppdateringen och en ipad 1 om det kanske spelar någon roll


HAM

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 77
    • Visa profil
  • Stad: bromma
SLI
Kör själv på 2 olika iPad 3, ibland får jag det att funka som önskat men minsta lilla vinkel kastar om skiten igen och då är det tvär kört igen.

Bara denna applikation som strular :(


Liljeqvist

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 705
    • Visa profil
  • Stad: Påskallavik
Har lagt ner spelandet nu efter senaste uppdateringen pga av att jag inte kunde spela på högkant längre. Provade dock nu en gång när jag läste detta och det gick inte. Men så provade jag åt andra hållet med micken neråt och då funkade det i läget som SLI skriver.  På iPad 3. Inte känsligt alls utan stannade där.

Edit: märkte nu att det gick åt vilket håll som helst bara man vrider några varv när man valt spelet men inte startat det.
« Senast ändrad: januari 08, 2013, 19:35:17 av Liljeqvist »
Winners dont use drugs


HasseC

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 283
    • Visa profil
  • Stad: Nyköping
Jag verkar vara ensam om att spela med långsidan nedåt på paddan. Tycker det är vilsammare att hålla den så plus att man inte skymmer skärmen med tummarna. Men som sagt det är en smaksak:)

Ett tips om ni har problem med att skärmen vrider sig är att man kan låsa skärmen i aktuellt läge. Det är en inställning som kommit men en senare uppdatering. Inställningen ger knappen för ljud av eller på funktionen låst eller fri bild. Jag vet inte vilken meny den inställningen ligger under men det ska vara lätt att hitta.


DIE

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 425
    • Visa profil
  • Stad: Sandared
Jag spelar alltid på bredden..

Laggar det inte vansinnigt mycket på gamla iPad's? Jag testade på en iPad2 för ett tag sedan, men tyckte det segade så mycket att det blev ospelbart. iPad 3 och 4 däremot snurrar det fint på.


granman

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 630
    • Visa profil
    • Umeå PinCade
  • Stad: Umeå
Njae inte är det några problem med iPad2, inte för mig iaf.


ELF

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 47
    • Visa profil
  • Stad: Jönköping
För att låsa skärmorienteringen dubbelklickar du på hemknappen och "swipar" åt väster och klickar på knappen med en rund pil så att det blir ett lås däri.


Tags: