Frispel

sedan 2001

Pinballarcade (Nytt flipper sim :))

ADA · 135 · 24612

Liljeqvist

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 705
    • Visa profil
  • Stad: Påskallavik

SYN7HOR

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 33
    • Visa profil
  • Stad: Karlstad
Varför i Guds namn kommer detta aldrig till PC? Jag vill inte spela på touch-skärm, och vill inte heller köpa en 7 år gammal konsol (som jag redan ägt).

Finns det några sätt att spela detta på PC? Finns det några übersnabba Android (eller iOS) emulatorer eller nåt? Det verkar som det aldrig kommer att släppas, pga att Valve jobbar på ett eget flipper. Åtminstone tror vissa det. Själv förstår jag ingenting.

Jag skulle kunna betala upp till 2000 kr för snabb, snygg och laggfri version med fysisk kontroll. Men ingen vill ha mina pengar? Vad fan är det som händer?

(Ni som inte förstår vad jag pratar om... detta spel måste "greenlightas" genom Valves Steamtjänst, och trots stora framgångar på samtliga andra plattformar blir det aldrig godkänt.)


DIE

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 425
    • Visa profil
  • Stad: Sandared
Jag tycker flipper-sim fungerar fantastiskt bra på ipad och kan inte tänka mig att det på något sätt skulle kunna ge samma känsla på konsoll eller dator. Pinball Arcade på Mac'en fungerar utmärkt, men ger inte alls samma feeling.


MungoBBQ

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 274
    • Visa profil
  • Stad: Hässelby
Jag har Pinball Arcade på iPhone, iPad, Mac OS, Wii och PS3. Det är överlägset bäst på PS3.

På iPhone/iPad är det svårt utan fysiska knappar. På Macen segar det enormt. PS3 och dess kontroll är bäst.


rasmadrak

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 373
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Jag tycker det är bäst på Xbox360... ;)
Robert Bjärmyr


MRZ999

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 377
    • Visa profil
  • Stad: Älvängen
Hur spelar det på Wii då MungoBBQ?

Önskar det kommer komma ut till PC snart. Kan lova att det kommer vara oslagbart. Vi lär se många fina cabbar framöver vill jag även lova om det blir verklighet... :)

Testat det på en stor Ipad, men vilket skämt. Om man kopplar in en riktig monitor och tangentbord så kanske det blir spelbart...
Ägare till No Fear, World Cup, NBA Fastbreak. Kommer gärna i kontakt med flipperkunniga i Trollhättan. :)


SYN7HOR

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 33
    • Visa profil
  • Stad: Karlstad
Ah, så det funkar till Mac alltså? Tänker ju inte lägga >10 papp enbart för TPA, men jag har hört att det även går att surfa på de där burkarna? ;)

Får bli en Mac som nästa dator då.


rasmadrak

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 373
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Tycker det är väldigt märkligt att de inte gjort det valbart med "kabinet-läge"... Som programmerare tycker jag att det borde räcka för dem att sänka FOV'en och flytta kameran då hela spelet redan är i 3D?

Men som sagt - med PC versionen lär det inte dröja länge innan någon hittar kommandona för att göra just detta. :)
Robert Bjärmyr


MRZ999

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 377
    • Visa profil
  • Stad: Älvängen
Future Pinball har så jäkla fina bord. Elvis från Stern släpptes idag:

http://www.gopinball.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=2859

De är duktiga och jag tycker de gör bättre jobb grafiskt än de på Pinball Arcade. Dock är FP motorn inte den bästa flippermotorn. Men man ska inte klaga för mycket bättre finns det inte på marknaden.

För er som inte testat kan jag rekomendera att testa Medival Madness som de lagt galet många timmar på. Men sista året har det kommer galet fina bord. Finns även en psysics upgrade som uppdaterar fysiken till 2.4 istället för 1.0.
Ägare till No Fear, World Cup, NBA Fastbreak. Kommer gärna i kontakt med flipperkunniga i Trollhättan. :)


granman

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 630
    • Visa profil
    • Umeå PinCade
  • Stad: Umeå

tomas

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 319
    • Visa profil
PC - versionen äntligen godkänd att släppas på steam.

Steam - Pinball Arcade

edit: ett och halvt år gammal tråd , kanske sonar kan byta rubriken till pinball arcade
« Senast ändrad: april 17, 2013, 22:27:09 av tomas »


MRZ999

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 377
    • Visa profil
  • Stad: Älvängen
YES! Bästa nyheten på länge!
Ägare till No Fear, World Cup, NBA Fastbreak. Kommer gärna i kontakt med flipperkunniga i Trollhättan. :)


padre054

  • Donator Silver
  • Sr. Member
  • *****
    • Antal inlägg: 327
    • Visa profil
  • Stad: Karlstad
Instämmer till mrz!
Har den på alla plattor, och ps3an!
Otroligt härlig sim faktiskt.


Uturn

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 95
    • Visa profil
  • Stad: Västerås
Upplever ni också att det är i delay i flipprarna? Speciellt i PS3 varianten.
TIR


tomas

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 319
    • Visa profil
Lite info om pc versionen från Mike Reitmeyer (en av programmerarna)
 
 
Citera
Both Xbox and PC versions are using Directx 9.0c. So the rendering engines are similar. They both use the same tech for the ball reflections (PS3 is done differently cause of hardware differences.)

The HDR/Bloom is different on all 3 platforms just due to the nature of their hardware.

Both PS3 and Xbox use DXT compression on the textures. PC uses much compression on the textures. Some textures are completely uncompressed.

Lighting model is the same as Xbox 360. I'd like to add some more advanced lighting tech for higher end GPU's.

Anti Aliasing on PC is at a much higher level. 2X on consoles. Depending on GPU I believe it's up to 16x on PC.  


Tags: