Frispel

sedan 2001

Launch! Copenhagen Pinball League – Brunch Tournament 22. October

WIZ

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 368
    • Visa profil
  • Stad: Köbenhavn
Kom og vær med til at indvie Københavns nye pinball bar!

Den 22. oktober byder vi på Pinball Brunch – All You Can Play - inklusiv en lille turnering.

Turneringen kommer til at fungere som den første ’månedsturnering’ for Skandinaviens nye pinball power house: Copenhagen Pinball League (CPL).

Dørene åbner kl. 10:00 (om formiddagen) og kl. 11:00 skal tilmelding være afsluttet for at være med i turneringen.

Turneringen koster 150 kroner inklusiv brunch.
Turneringen alene koster 100 kroner.

Mere om turneringsformatet senere – men det bliver relativt laid back og ikke alt for langt :-)

Turneringen giver WPPR-point
(altså ikke fuldt – men delt med formentlig to yderligere turneringer 2011 i regi af Copenhagen Pinball League).

Tilmelding på forhånd er ikke nødvendig – men hvis du ved, du kommer, så skriv meget gerne her, så vi kan skalere turneringen optimalt.

Adresse:  Sortedam Dossering 81, 2100 København Ø

Current lineup:


Scared Stiff
Lord of The Rings
The Getaway
Time Machine
Star Trek
Corvette
Creature From The Black Lagoon
Theater of Magic

Velkommen!

ELK


Fritte

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1073
    • Visa profil
  • Stad: Värnamo

INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås

WIZ

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 368
    • Visa profil
  • Stad: Köbenhavn
Hey Fritte! Sorry! Jeg har svaret i Värnamo Pinball Open tråden.

Og til dig INK! He he he - på sin vis har du jo ret. Efter sådan en formidabel weekend i kælderen i Borås bliver man jo rädd. Men det er jo rädd for at vende tilbage til virkeligheden, når man har smagt paradis :-)

Tak!

(The White) ELK

PS. Håber at vi med COPENHAGEN PINBALL LEAGUE i fremtiden kan betale lidt tilbage på den svenske gæstfrihed. Det var tanken.


LAJ

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 32
    • Visa profil
  • Stad: Hørsholm



WIZ

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 368
    • Visa profil
  • Stad: Köbenhavn

Nu er turneringen også omtalt i URBAN

http://i.imgur.com/wmdY9.jpg

Det bliver stort i København :-)

Drøn ærgeligt at vi ikke har kunnet trække flere svenskere til. Men det tager vi på vores brede arrangørskuldre - nu det koliderer med den legendariske Värnamo Open.

God turnering til alle!


EZL

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1017
    • Visa profil
  • Stad: Malmö
Nu är jag tillbaka (lite för tidigt tyvärr om man säger så ;-) ) från Köpenhamn.

Tävlingsmaskinerna var i bra skick, inga avgörande strulmoment vad jag såg/hörde om, dock lite väl tuffa Stalin-tiltar på många av dem.

Upplägget med att alla spelar bara ETT spel på vart av de 6 spelen försvårade det hela lite när man aldrig spelat på maskinerna tidigare dock. Man fick inte en chans att verkligen känna in sig och kanske lära sig något om maskinens känslighet, studsar och egenheter till spel nummer två. Lokala förmågor (i detta läget ELK, MIK, ZTT med flera) har alltid ett försprång, men undras om inte det här rent utav gav ett större gapp till de tillresta.

De 3 förströelsemaskinerna var i spelbart skick men led av spontan-tiltar. Irriterande så klart men inte avgörande då det bara var där för att roa oss. Man får vara glad att de fanns överhuvudtaget. :-)

Priset 149 dkr (ca 180 sek) var helt ok då det ingick gratis Brunch-buffé. En flippertävling i Sverige brukar ju kosta minst 100 sek så att lägga till en 80 spänn för att sedan få äta så mycket man ville var ju smidigt. Dock var buffén föga imponerande. Bukfylla men absolut inget för finsmakare.
Vatten fanns gratis, ville man köpa läsk kostade det 17 dkr har jag för mig, billigare än Interpool rent utav.

Flipper-lokalen var ganska liten och ont om sittplatser och platser att ställa glas och dylikt. Det blev lite varmt också (då det är i en källare), men det var rätt mysigt och det låg lite avskilt så det störde inte resten av cafégästerna. Resten av caféet var i en stil som klart går hem hos mig. Lite bohemiskt med massor av vinylskivor på väggarna, en enarmad bandit, en RockOla-jukebox, ett fotbollsspel och lite tropiska fåglar i burar här och där.

Poängräkning i kvalet fungerade som vanligt, men jag tror nog att "lämna in lapp"-systemet istället för "fylla i jättelistan som är tejpad på sidan av flipperspelet" är bättre. Då kan funktionärerna knappa in poäng och liknande i laptop:en lite då och då när de har tid och inte som denna gången behöva vänta tills alla har spelat klart på flipperspelet.
Dock räknades alla poäng ändå ihop för hand i slutet.

Jag gillade momentet inför slutspelet att man slumpades vilket spel som skulle spelas med lotter. Inte jätteovanligt men det görs inte jämt/överallt.

Alla svenska spelare (som iofs bara var jag och Anders JAC Gustafsson som kanske räknas som dansk ändå då han nu bor i Köpenhamn) gick vidare till slutspel med svenska fanan högt! Där fick vi dock fummelhänder bägge två, tappade fanan och åkte ut direkt i åttondelsfinalen. :D

Överlag en bra arrangerad tävling, framförallt för att vara första gången med vad jag tror var många nyfikna nybörjare. Tack ELK, MIK, DLA (och kanske fler)!


WIZ

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 368
    • Visa profil
  • Stad: Köbenhavn
Here we the results from today’s big opening of CPL - The Pinball Brunch!

32 Players participated. Sweden, USA and Denmark present. 16 made finals. Mikkel Sjølin took it home! Congrats!   

Great day. Thanks guys!

1   Mikkel Sjølin
2   Mads Kristensen
3   Lars Ørskov Jensen
4   Bjarke Ahlstrand
5   Dennis Larsen
6   Kasper Strange
7   Carsten Fromberg
8   Hans Brian Christensen
9   Søren Worre
10   Jonathan Herrik
11   Victor Holm
12   Anders Gustafsson
13   Lillian Larsen
14   Claus Lilholt
15   Andreas Wesik
16   Bobby  Ågren
17   Lars Juul
18   Klaus Jeppesen
19   Jonas T Werner
20   Simon Bohr
21   Dennis Ayden
22   Jens Erik Skau
23   Nicolaj Johnson
24   Claus Fage Petersen
25   Asbjørn Derdau
26   Ditlev Lodberg
27   Michael Hansen
28   Roald Nielsen
29   Mie Rasmussen
30   Hannibal Steensen
31   Julie Lund Christensen
32   Morten Rasmussen



PAT

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 338
    • Visa profil
  • Stad: Lund
Det verkar ha varit en mycket bra premiär!

Grattis Mikkel! Vi får köra över bron och utmana er vid tillfälle!

PAT


Tags: