Frispel

sedan 2001

Steve RItchie vill göra ett flipperspel om Lady Gaga

RobertH

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 172
    • Visa profil
  • Stad: Höllviken
Hej

Steve RItchie berättade på Pinball Workshopen att han var intresserad utav att göra ett flipperspel om Lady Gaga men ingen verkade tycka att det var en bra ide sitter och lyssnar på Poker Face nu


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås

RobertH

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 172
    • Visa profil
  • Stad: Höllviken

RobertH

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 172
    • Visa profil
  • Stad: Höllviken
för min pappa säger nämligen att han sa att det hade varit ett bra spe l o göra


EZL

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1017
    • Visa profil
  • Stad: Malmö
Problemet med ett Lady Gaga spel är att halvgamla gubbar kommer troligen inte köpa det, dvs de flesta av oss som redan är inblandade i flipperhobbyn.
Och hur/var ska man få den nya kundkretsen av Lady Gaga fans att komma i kontakt med spelet? Det är ju det stora kruxet med flipperspel över lag nuförtiden, att det finns få spel utställda och få platser där de kan tänka sig att ta emot ett utställt flipperspel.
Iofs skulle det nog funka jäkligt bra på Interpool i Malmö när jag tänker efter, där är rätt blandat med folk. :D


granman

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 630
    • Visa profil
    • Umeå PinCade
  • Stad: Umeå
Problemet med ett sådant flipper är väl att Lady Gaga skulle vara slut som artist och ersatt med någon annan innan flippret hunnit ut på marknaden.


RobertH

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 172
    • Visa profil
  • Stad: Höllviken

ICE

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 502
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Ser hellre ett Radio Gaga-flipper än ett Lady-Gaga-flipper. tänk er låten med Queen som lirar på i bakgrunden medans man spelar och vid särskilda tillfällen  så "klappar" flipprarna i takt med låtens refräng.
« Senast ändrad: oktober 05, 2011, 22:26:33 av ICE »


EZL

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1017
    • Visa profil
  • Stad: Malmö

granman

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 630
    • Visa profil
    • Umeå PinCade
  • Stad: Umeå
Hur jag menar... ? Är inte "slit och släng"-mentaliteten ganska väl rotad i musikbranchen idag. Det som är hippt idag är dödsdömt i morgon, lite tillspetsat men ändå. Sen kanske Lady Gaga tillhör dom som lyckats hålla sig kvar lite längre, men det är långt kvar tills hon uppnår det som t.ex Elvis och Rolling Stones gjort som idag finns som flipper menar jag.


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Det första musikartisterna som förevigades på ett flipperspel bör ha varit Beatles, Beat Time
Men de kallades (The Bootles) på toppglaset (Williams ville väl inte slanta för en licens).

Näh, Lady Gaga är inget att satsa på.
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


DDH

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1083
    • Visa profil
  • Stad: Götet
Musikbranschen, och alla andra mediabranscher, ror sig mycket fortare nu an pa 70-90talet. Da maste man ju tyvarr valja mer langlivade fenomen som TRS, Family Guy, Transformers trilogin, etc.

annars hade jag garna sett ett Gaga flipper, kanske ett retheme av TRS.


EZL

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1017
    • Visa profil
  • Stad: Malmö

Tags: