Frispel

sedan 2001

system 1 target bank reset?

ADA

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1078
    • Visa profil
  • Stad: Kristianstad
Har problem på ett av mina countdowns som jag håller på att göra i ordning, ett av droptargetbankerna vill inte återställa sig.
När man startar spelet återställer det sig men när man sedan skjutit ner dem så skall de poppa upp igen men då är det precis som de inte orkar upp...de rör sig några millimeter sen händer inget mer.

Jag provade att plocka nera allt och rengjorde den target banken, hittade att en av fjädrarna var av härdare sorten så bytte den. Ingen skillnad...då tog jag en spole med diod från en reserv target bank och bytte hela den....precis samma fel ännu...plungern rör sig fint ner i spolen...spolen ser fin o hel ut ( bägge 2)...

Vad har jag missat? Kan det vara på något kretskort eller är det mekaniskt?....känns precis som att den inte orkar dra upp dem och istället ger upp efter nån millimeter.

Några förslag?

mvh
Andreas


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12144
    • Visa profil
  • Stad: Borås

Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Om du kör spolarna i testet så tänk på att båda högra droptargetenheternas spolar styrs via ett par effekttrissor som sitter på undersidan av spelplanen, som i sin tur styrs av två lamptrissor i lampmatrisen. Det är de blå och de gula droptarget-grupperna.
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas