Frispel

sedan 2001

Två kulor spottas vidare från tråget på LAH

superboss

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 82
    • Visa profil
  • Stad: Linköping
I slutet på tråget finns det en spärr som öppnas för att släppa vidare en kula som sedan skjuts upp till loppet. Ibland slinker det mellan en kula till vilket gör att en kula alltid ligger förbi tråget och spelet tror att en kula är i spel vilket i sin tur gör att modes inte avslutas etc. Någon som har koll på hur man fixar det? Det känns som att "spärren" inte sluter tillräckligt snabbt efter att ha spottat fram en kula. Beklagar bristfällig terminologi, jag är en nybörjare :)


superboss

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 82
    • Visa profil
  • Stad: Linköping
Ett klipp som visar problemet:
http://www.youtube.com/watch?v=z9x3qGT2CIU&hd=1

Felet inträffar ungefär 3-4 sekunder in i filmen.
« Senast ändrad: september 11, 2011, 20:52:29 av superboss »


ACE

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 247
    • Visa profil
  • Stad: Sundsvall
Inte för att jag tror att jag kan hjälpa till, men ditt klipp är listat som privat så det går inte att titta på.


superboss

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 82
    • Visa profil
  • Stad: Linköping

ALF

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2149
    • Visa profil
  • Stad: Läckeby
Brukar väl betyda att någon av switcharna i bollråget inte registrerar som de skall.
Play a real game, play pinball


superboss

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 82
    • Visa profil
  • Stad: Linköping
Switcharna verkar registrera kulorna som de ska. När spelet tror att en kula saknas är det ju faktiskt sant eftersom den "saknade" kulan då ligger mellan tråget och loppet. Det verkar snarare som att spärren som släpper förbi kulorna till hålet för uppskjutning till loppet inte stänger igen tillräckligt snabbt eftersom en kula för mycket hinner rinna igenom. Tacksam för fler tips!
« Senast ändrad: september 11, 2011, 23:11:45 av superboss »



superboss

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 82
    • Visa profil
  • Stad: Linköping
Testade att rengöra benen på VUK-switchen och det verkar som att det löste problemet!


Tags: