Frispel

sedan 2001

Konsumerar du flipperspel?

Linde

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 377
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
LI:s chef efterlyser inlägg, om konsumenters syn på flipperspel. Detta i sin egenskap av bloggande privatperson.
 
Läs och begrunda; kanske läge att skriva något i Håkans blogg?

En länk till bloggen Spelvandel finns i mitt inlägg.

Jag har flyttat denna tråd hit till Flippersnack.

***************************

Lotteriinspektionens generaldirektör heter Håkan Hallstedt.

Håkan är glad kille, som i regel förmår att skilja på sak och person, när det gäller det ämbete som han utövar.

Håkan driver en trevlig blogg, som heter Spelvandel.

Bloggen Spelvandel har inget samband med LI.

Längre ned i detta inlägg finns en länk till bloggen Spelvandel.

Håkan är noga med att påpeka, att det som står på Spelvandel inte är att betrakta som budskap från LI.

Bilden på bloggen med Håkan i skinnställ på MC visar att det här är en modern generaldirektör; allt annat än någon gammal stofil. En sådan verksamhetsledare som behövs, istället för stela byråkrater.

Ett av Håkans senaste blogginlägg gäller Spelkonsumenter.

Håkan efterfrågar där kommentarar från konsumenter av spel och han nämner särskilt flipperspel. Det är dock mindre lämpligt att poker står i samma avsnitt, vilket någon säkert finner skäl att påpeka.

Förslag:

Läs Håkans blogg om Spelkonsumenter och "tyck till" utifrån din roll som konsument, av flipperspel.

Håkan skriver på sin blogg Spelvandel:

"Det kan t.o.m. hända att allmänheten intar en mer tillåtande attityd är tillsynsmyndigheten. Jag kommer osökt att tänka på poker och förströelsespel/flipper".

Eftersom LI:d chef efterlyser synpunkter från konsumenter av bl.a. flipperspel uppmanar jag alla som har möjlighet, att bidra med sådan information:

Hur anser du att det ligger till:

är människor (jämfört med t.ex. LI) mer tillåtande till flipperspel?

Genom att gå in på Håkans blogg Spelvandel och där lämna kloka funderingar om flipperspel, från din roll som en konsument av flipperspel, kan du bidra till att LI:s chef får den insikt; som han uttryckligen önskar.

Jag tror att Håkan i första hand läser på sin egen hemsida. Därför föreslår jag att sådana inlägg lämnas i form av kommenterar, på Håkans Hemsida.

Därmed inte sagt att sådana kommenterar inte hör hemma här; men det torde som sagt var gälla att "träffa" Håkan med kommenterar i hans egen miljö.

Länkt till Håkan Hallstedts blogg Spelvandel

Spelvandel (om spelkonsumenter)

Kolla gärna runt på övriga kapitel i Håkans blogg:

helt klart läsvärt, om både spel och nöjen.

Genom att "tycka till" utifrån din roll som en konsument av flipperspel kan du bidraga till att skapa klarhet och insikt, hos chefen för den myndighet som hanterar reglering av flipperspel.

Här kan vi verkligen tala om en direktkanal!


OBS:

Jag får inte provision av Håkan, för att tipsa om detta :-)

det är helt och hållet på mitt eget initiativ.

När nu LI:s chef vill ha synpunkter från konsumenter:

vad kan du (som konsument av flipperspel) berätta?

Bra, dåligt, behov av förändring; berätta om det på Håkans blogg och du kan vara säker på att synpunkter från dig som flipperkonsument når fram.

Tänk alltid på att hålla hyfsad ton; särskilt i ev. inlägg på Håkans blogg.

Många i spelbranschen läser den regelbundet och med stort intresse.

Nu har du som sagt var möjlighet att blogga med LI:s chef om specifikt syn på flipperspel. Tag god vara på den. När såg du senast en GD; som på Håkans sätt bjuder in till dialog, om nu också syn på flipperspel?

EDIT: förbättrat språk + flyttat till Flippersnack
« Senast ändrad: augusti 26, 2011, 04:43:19 av Linde »


COCS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 4381
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Vad betyder 'Spelvandel'?
COCS
Carl Olof Christian Sjöberg
Tel: 0707-19 31 45


Micro

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 24
    • Visa profil
  • Stad: Haninge
vandel levnadssätt, sätt att leva sitt liv, handlingssätt, uppförande; handel och vandel göranden och låtanden, sysselsättning och livsföring


Linde

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 377
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
"Spelvandel"... ja... vad exakt avses med det...?

Förslag (särskilt till COCS):

skriv ett inlägg på Håkans hemisda, och fråga.

Länk till Spelvandel

BUD har precis visat, att LI inte alls är bångstyriga, och överlag sätter stopp för flippertävlingar. Många har dock framfört att "detta och detta" borde komma fram, till bl.a. LI som sitter och bestämmer om tillstånd för flipperspel.

Nu har alla konsumenter av flipperspel en god möjlighet:

LI:s GD (om än som privatperson) efterlyser synpunkter, om synsätt på specifikt flipperspel. Tag därför tillfället i akt, och framför dina egna konsumentsynpunkter:

- bra och dåligt med nuvarande reglering av flipperspel
- hur uppfattas LI:s arbete angående flipperspel
- förståelse för flipper som tävlingsform

är (väl?) några exempel, på sådant som kan tas upp.

Det är som sagt vara bara att skriva inlägg på Håkans hemsida:

kommentarer till avsnittet "Spelkonsumenter - vad tycker ni?"

(om ingen orkar skriver där = det finns i slutändan inga synpunkter...?)

Jag själv brukar inte delta i flippertävlingar, och spelar tyvärr ganska sällan. Ni som är storkonsumenter av flipperspel... kul om ni ger synpunkter, till Håkan, eftersom ni verkligen kan ha relevanta åsikter, om särskilt flipperspel.
« Senast ändrad: augusti 27, 2011, 04:46:20 av Linde »


Tags: