Frispel

sedan 2001

Trasig DMD

superboss

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 82
    • Visa profil
  • Stad: Linköping
Kanon Robin, stort tack för utförlig beskrivning och bilder! Ska ge mig på detta själv i helgen eller i nästa vecka. Återkommer med resultat!


Liljeqvist

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 705
    • Visa profil
  • Stad: Påskallavik
Riktigt bra Robin, tänkte göra samma sak i helgen och glad i vågen åkte jag till Mekonomen men dom hade inte någon loctite produkt för detta ändamål. Ett annat märke dubbelt så dyrt fanns men vågade inte chansa. Vilken Mekonomen butik köpte du i? (Rödeby) Så jag kan härja lite med dom...
Winners dont use drugs


Rokku

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 379
    • Visa profil
  • Stad: Rödeby
Karlskrona.

Säg till om du behöver hjälp.


Liljeqvist

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 705
    • Visa profil
  • Stad: Påskallavik
En annan noname firma kunde ta hem den du använde för samma pris, Mekonomen kunde däremot inte hitta den men det var ju länge sen den firman kunde något om sina produkter. Tack iaf.
Winners dont use drugs


superboss

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 82
    • Visa profil
  • Stad: Linköping
Var runt och jagade ledande lim idag utan framgång. Mekonomen hade inte Loctite Circuit + men kunde ta hem något svindyrt alternativ. Clas Ohlson hade inget och Söderströms var stängt när jag kom dit :S Jag är i Örnsköldsvik annars hade jag kunnat handla silverlacken på Kjell & Co. Kanske blir att beställa nåt på någon nätbutik..


Liljeqvist

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 705
    • Visa profil
  • Stad: Påskallavik
Började titta på min nu, det under glaset har en spricka som har knäckt 3 banor. Går det att ta loss det övre glaset? Kan inte komma in imellan glasen med vätska. Det är så trångt så bara ett papper kommer imellan. funderar att testa om det går att få in ungsfolie, någon som tror att det skulle fungera? Alternativet är en riktigt smal kanyl,(med loctite + i) men dom jag hade hemma var för grova.
Winners dont use drugs


Liljeqvist

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 705
    • Visa profil
  • Stad: Påskallavik
Tog en bild, det undre glaset är alltså spräckt fast sitter kvar, i sprickan är ledningarna av. Hur fasen ska jag laga dom?
Winners dont use drugs


CKR

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1017
  • www.flippercenter.se
    • Visa profil
  • Stad: Torslanda
Är inte det bästa att ta en Dremel och slipa bort det trasiga glaset enligt länken från superboss i postning 2 ovan.
www.flippercenter.se
flippercenter@gmail.com


Liljeqvist

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 705
    • Visa profil
  • Stad: Påskallavik
Ja det är väll så jag får göra, hade hoppats att slippa,det är ju tre stycken. Ska se hur lite kanyl jag kan få tag i först bara, jag menar så mycket smidigare att bara sticka in..
Winners dont use drugs


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Men ta en mycket finkornigt slipstift för att minska risken för sprickor i glaset, om dremmel används.
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


Liljeqvist

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 705
    • Visa profil
  • Stad: Påskallavik
Gjorde ett snitt med fin kapskiva och bröt av glaset, funkade kanon. Men uppenbarligen är löddelen fastklämd på trådarna som går igenom DMD för direkt på tråden gick inte att löda även att jag provade med olika lödtenn för alla möjliga underlag. Min DMD ser heller inte ut som den som Superboss länkade, inte två lager av svart plast eller vad det är, bara ett lager vilket gör att i plasten finns inget mer att löda på än trådarna. Har inte helt riktigt gett upp än men det ser inte bra ut. Löde på koppar tråda på den klämda lödbiten och försökte limma med loctite + men det funkar inte. Raderna har börjat lysa men bara smått sporadiskt. Några punkter här och där.En del starkare än normalt.
« Senast ändrad: september 20, 2011, 01:14:43 av Liljeqvist »
Winners dont use drugs


Liljeqvist

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 705
    • Visa profil
  • Stad: Påskallavik
Funderar på om det inte är lite kortslutning mellan en del rader iom att dom lyser så ojämnt.spillde lite vätska när jag höll på och det är svårt att få bort allt. Är det någon fara om det är lite krypström där? Säkringarna på kortet håller ju. Kan något annat gå trotts att säkringarna håller?(måste kolla så det sitter rätt säkringar bara.) Någon som har erfarenhet?
Winners dont use drugs


superboss

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 82
    • Visa profil
  • Stad: Linköping
Vill bara upplysa om att silverlacket som tidigare gick att köpa på kjell & co har utgått och någon motsvarande produkt kommer inte att tas in.


superboss

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 82
    • Visa profil
  • Stad: Linköping
Fick till slut tag på Loctite 3863 Circuit + på Mekonomen här i Linköping. Reparationen får tyvärr vänta tills jag kommer tillbaka till Övik :/